אירועי הירי ברהט שגרמו לפציעת בת 14 מכדור תועה, והקרבות בין חמולות ביממה האחרונה, גורמים לדאגה רבה בקרב תושבי הנגב שחוששים כי אירועי הירי יזלגו ליישוביהם ויהוו סכנה ממשית לחיי אדם. עוד קודם הודיע הערב (ראשוןן) המפכ"ל קובי שבתאי על הגברת נוכחות המשטרה ברהט.
2 צפייה בגלריה
המפכ"ל בביקור היום ברהט
המפכ"ל בביקור היום ברהט
המפכ"ל בביקור היום ברהט
(צילום באדיבות המשטרה)
בנוסף לאירועי הירי ברהט, תושבים מעומר ומיישובי הסביבה דיווחו על קולות ירי בחול המועד פסח בשעות הלילה המאוחרות. "זה הפך לבלתי נסבל, זו פשוט הפקרות אין מילים אחרות", מספר תושב עומר הערב.
קראו עוד >>>
"מה שקורה ברהט ביממה האחרונה הוא סימפטום לאנרכיה משתוללת ונראה כי זה רק הולך ומתעצם, אני קורא לממשלה להכריז על מצב חירום".
כשמדברים על חשש מזליגת הירי מרהט לישובי הסביבה, תושבים שבים ומזכירים אירוע שהתרחש בחודש נובמבר אשתקד, כאשר פרצה תגרה בין שתי חמולות מרהט במתחם המרכז הרפואי סורוקה, אירוע שבו היה שימוש בירי חי וכלל ידויי אבנים ממש במרכז באר-שבע.
2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ'. הביע דאגתו בפני הממשלה
(צילום: הרצל יוסף)
"אנחנו למעלה משנתיים קוראים למבצע רחב היקף לאיסוף כל כלי הנשק הלא חוקיים, שנמצאים בכמויות גדולות ביישובים ערבים, וכל עוד מדינת ישראל תמשיך לעצום עיניים, ולחשוב שזה לא קורה ולא נוגע לנו, זה רק הולך ומחמיר", אומרת אורטל פרלמן שמואלי ממיסדי הפורום לקידום הנגב ביחד עם הפעילה החברתית ג'ולי קייט.
שמואלי, כמו רבים אחרים שבע מהבטחות: "באים לכאן ומצהירים הצהרות זה הכל מס שפתיים, אם מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי שמתגורר ברעננה חושב שזה לא יגיע אליו אז הוא מתבלבל, הבלגן יגיע גם לשם, יש להכריז על מצב חירות ולצאת למבצע רחב היקף לאיסוף כל כלי הנשק, להחמיר ענישה ולהפסיק את הדלת המסתובבת שהמשטרה עוצרת ובית המשפט משחרר".
ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' הזהיר לפני חג הפסח מפני 'הטרור האזרחי'. "אני מרגיש שאנחנו נלחמים על הבית, זו כבר אינה קלישאה", אמר דנילוביץ' והביע את דאגתו בפני ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי הממשלה. בעבר עלתה הצעה במועצת העירייה להגביר את הפיקוח על הנכנסים לבירת הנגב על ידי הצבת מחסומים בכבישים הראשיים.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב