קרבות ירי ברהט: במהלך היממה האחרונה פעלו כוחות משטרה רבים בעיר, כל זאת בעקבות מספר אירועי ירי שהפכו את היישוב למוקד התעניינות של מדינה שלמה. כתוצאה מאחד מאירועי הירי נפגעה נערה כבת 14 מכדור תועה.
כוחות המשטרה שפעלו במקום דיווחו לפנות ערב אירוע ירי נוסף, אל עבר בית בעיר, ככל הנראה כחלק מסכסוך המשפחות בעיר. לאחר דיון בהערכת המצב הוחלט לתגבר את כוחות המשטרה בעיר, בתקווה להחזיר את השקט והסדר לעיר בהקדם.
1 צפייה בגלריה
כוחות המשטרה היום, ברהט
כוחות המשטרה היום, ברהט
כוחות המשטרה היום, ברהט
(צילום: משטרת ישראל)
נכון לשעות הערב המוקדמות נעצרו או עוכבו 11 חשודים תושבי העיר. במהלך חיפוש בגן ילדים נתפס כלי ירי מסוג M16 שהוסלק בארגז חול ובחיפוש אחר נתפס אקדח.
ב'וועד להצלת הנגב', החריפו היום את הביקורת נגד הרשויות בכל הנוגע לרמת האכיפה באיזור וטענו כי "כמות האמל"ח שמסתובבת ברהט איננה מביישת צבא קטן והיא תפגע לא רק בתושבי העיר שנמצאת 20 דקות מבאר שבע וכ-45 דקות מתל-אביב".
יו"ר הוועד להצלת הנגב, אלמוג כהן, ציין כי "חבית חימר נפץ הזו שנקראת מדינת הנגב עוד תתפוצץ לנו בפנים. אנחנו לא מתכוונים לעמוד מנגד כאשר ביתנו מדמם ועתיד ילדינו בסכנה".
(צילום באדיבות המשטרה)
בוועד להצלת הנגב הוסיפו כי ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבן, אישר לטענתם את הקמתה של כיכר לזכרו של סנד סאלם אל הרבד (25), תושב רהט, שנורה למוות לפני כחודש וחצי על ידי כוח של מסתערבים של מג"ב. על פי החשד אל הרבד ירה אל עבר כוחות המשטרה.
בשיחה עם מיינט באר שבע והנגב דחה ראש עיריית רהט את טענות הוועד להצלת הנגב. "מדובר ביוזמה פרטית של המשפחה", אמר פאיז אבו סהיבן, "להנציח את זכר בנם. זו לא יוזמה של העירייה. השלט שהוצב שם יוסר. העירייה לא מציבה שלטים כאלה ולא מקימה כיכרות לזכר מישהו".
באשר לביקורם של השר לביטחון פנים והמפכ"ל היום ברהט אמר אבו סהיבן כי "אירועי הירי מפחידים את כולנו. עכשיו כנראה נפל למשטרה האסימון והיא תכניס לכאן כוחות נוספים, כולל יחידות מיוחדות, על מנת להחזיר את השקט על כנו.
"אנחנו רוצים שקט ושהמשטרה תעשה את עבודתה כדי שישרור פה שקט ולתושבים יהיה ביטחון אישי. האנשים כאן מפחדים ללכת לחנות מכולת או לבית קפה. זה מפחיד. אנחנו מקווים שיעשו כאן סדר ויביאו לשקט המיוחל".
קראו עוד >>
בתחנת רהט התקיימה בשעות אחר הצהריים הערכת מצב בראשות המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי ובהשתתפות מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר ומפקד מרחב נגב תת ניצב נחשון נגלר.
"משטרת ישראל רואה בירי אירוע טרור", אמר המפכ"ל, ולא משנה לי מה המניע. אנו פועלים בנחישות בכדי להיאבק בנגע השימוש בנשק הלא חוקי ולהביא ביטחון לתושבי העיר רהט".
בנוסף התקבלה החלטה שמשטרת מחוז נגב תתגבר את הכוחות הפועלים בעיר רהט בשוטרים ובלוחמי מג״ב, כל זאת, כאמור, במטרה להחזיר את השקט לעיר.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב