דובר צה"ל דניאל הגרי הודיע הערב (שבת) כי הנחיות פיקוד העורף משתנות לכלל תושבי ישראל, וזאת בעקבות העלאת הכוננות לקראת מתקפה איראנית. אלה ההנחיות לתושבי באר שבע והנגב.
2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
(צילום: אתר פיקוד העורף)

מעיריית באר שבע נמסר הערב: בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שבת, 13 באפריל 2024, בשעה 23:00 ועד ליום שני, 15 באפריל 2024, בשעה 23:00: אין לקיים פעילויות חינוכיות, התקהלויות ושירותים עד 1,000 אנשים. מקומות עבודה פועלים ללא הגבלות.
"בעקבות זאת כל מוסדות החינוך בעיר לא יפעלו מחר, לרבות מעונות היום, החינוך המיוחד, גנים ובתי ספר. כמו כן לא יתקיימו קייטנות (תוכנית ניצנים בחופשות – בית הספר של החגים), טיולים ופעילויות חינוכיות אחרות.
"כחלק מהערכות העירייה, ביום שישי נפתחו המקלטים הציבוריים שהיו סגורים. כמו כן יצאה הודעה לכל מחזיקי המקלטים והציבורים והמשותפים לפתוח את המקלטים ולפנות ציוד שאוכסן שם. נמשיך ונעדכן על כל התפתחות. יש להמשיך לשמור על ערנות ולהשמע להנחיות פיקוד העורף באמצעי התקשורת ובאתר האינטרנט ועמודי הפייסבוק".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
מערכת מצילת חיים. כיפת ברזל פרוסה
מערכת מצילת חיים. כיפת ברזל פרוסה
כיפת ברזל פרוסה
(צילום: גדי קבלו)

במקביל, בעיריית דימונה הודיעו הערב על פתיחת כל המקלטים הציבוריים, וקראו לתושבים לשמור על עירנות ולקרוא היטב את ההנחיות. ראש עיריית דימונה, בני ביטון, הבהיר כי "לאור המלצת פיקוד העורף אנחנו נשמעים להנחיות ובצל האיומים מאיראן ננקוט משנה זהירות. כל המקלטים הציבוריים ייפתחו הערב. קייטנות ופעילות חינוכית, כולל מעונות יום, לא יפעלו עד יום שני או עד הנחייה חדשה. אסורה התקהלות מעל 1,000 איש".
מהמועצה האזורית אשכול נמסרה הודעה דומה: "לא יתקיימו קייטנות, צהרונים, פעילות מעונות היום, מסגרות הגיל הרך והחינוך המיוחד בכל ישובי המועצה ובמוקדי הפינוי בארץ. כמו כן לא יתקיימו טיולים ופעילות מחלקת ילדים ונוער ולא יתקיימו תגבורים לבגרויות ב״יובלי הבשור״ שתוכננו ביומיים הקרובים.טיול משפחות מיוחדות של אשכול שתוכנן מחר למעלה החמישה מבוטל. לא תתקיים פעילות במועדוני מופ״ת. חדר הכושר ב״נווה אשכול״ יהיה סגור. טיול ״נווה אשכול״ לשפלת יהודה שתוכנן מחר מבוטל. שירותי המועצה ינתנו מרחוק".
המכללה האקדמית ע״ש סמי שמעון SCE עידכנה כי התקבלו החלטות כדלהלן: "בימים 14-15.4.2024 ייסגרו הקמפוסים של המכללה לפעילות, לרבות פעילות מנהלתית, הרצאות פרונטליות , בחנים מבחנים וכיו"ב. למען הסר ספק בחינות ובחנים לא יתקיימו וייקבעו מועדים חדשים. לימודים במכינות הקדם אקדמיות יתקיימו באמצעות זום".
שימו לב שישנן הוראות שונות לתושבי קו העימות, מול עוטף עזה ושאר אזורי הארץ.

משרד הרווחה מעדכן


לפי שעה דווח מרחבי הארץ כי כל הטיולים של תנועות הנוער בימים הקרובים בוטלו, וכך גם הופעות גדולות כמו הופעתו המתוכננת של הזמר עומר אדם שנועדה להתקיים בפארק הירקון בתל אביב.
בעקבות השינוי בהנחיות פיקוד העורף משרד הרווחה מחדד את ההנחיות לגבי מסגרות הרווחה ברחבי הארץ: "המסגרות החוץ ביתיות של משרד הרווחה לרבות בתים לאנשים עם מוגבלות, פנימיות ילד ונוער ופנימיות חסות הנוער, ההוסטלים ובתי האבות פועלים כרגיל תחת הנחיות פיקוד העורף. חניכי פנימיות ילד ונוער יקיימו פעילות בתוך הפנימיות.
"מסגרות היום בקהילה כגון הפעוטונים השיקומיים, המחלקות לשירותים חברתיים, המרכזים האמבולטורים, מרכזי היום והמועדונים לאזרחים הוותיקים יפעלו בכפוף להחלטת הרשות המקומית ובהתאם להנחיות פיקוד העורף".
יו"ר פורום נשיאי ונשיאות המכללות לחינוך הפרופ' חיים שקד, הודיע כי בהתאם להודעת דובר צה"ל על עדכון בהנחיות פיקוד העורף, המכללות לחינוך יעברו ללמידה באופן מקוון עד להודעה חדשה.