סערה בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון: בימים אלה גובשה בקמפוס האוניברסיטה עצומה, עליה כבר חתמו עד היום מאות סטודנטים, הקוראת לפטר לאלתר 3 מרצים שחתמו על מכתב לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, עליו חתמו כאלף אנשי אקדמיה מרחבי העולם ובהם גם ישראלים, שקראו להפסיק את הסיוע הביטחוני והכלכלי לישראל כל עוד נמשכת הלחימה ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
(צילום: shutterstock)

בעקבות חתימתם של שלושת המרצים, ד"ר מיכל גבעוני מהמחלקה לפוליטיקה וממשל, ד"ר מאור זאב וולף מהמחלקה לחינוך וד"ר אורי מור מהמחלקה ללשון, גובשה בקרב הסטודנטים בקמפוס עצומה הקוראת לפיטורים מידיים של המרצים.
"אנו מצרים על כך", נאמר בעצומת הסטודנטים, "שבזמן מלחמה בחרו אותם מרצים מאוניברסיטת בן גוריון לחתום על הצהרות כאלה ולשלוח מכתב כזה לנשיא ארצות הברית ולקרוא לצעד שאם יתממש יסכן את מדינת ישראל ואזרחיה. הם בחרו לקחת חלק בעלילת הדם השקרית והאנטישמית של העולם הערבי ולפעול במזיד נגד האינטרסים של מדינת ישראל, לסכן אותה ולהשמיץ את שמה בעולם. על כן אנו דורשים את הדחתם המיידית מהמוסד המכובד שלנו".

קראו גם:

מהאגודה הסטודנטיאלית באוניברסיטת בן גוריון נמסר: "הזדעזענו לראות מרצים שלנו חותמים על מכתב לנשיא ארצות הברית בקריאה להפסקת הסיוע הכלכלי והביטחוני לישראל, דבר אשר יגרום לפגיעה אנושה ביכולת של ישראל להגן על עצמה.

2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון - תמונת פייסבוק
אוניברסיטת בן גוריון - תמונת פייסבוק
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: חיים הורנשטיין)

"בזמן שהחטופות והחטופים שלנו בעזה, בזמן שסטודנטים, סטודנטיות, חוקרים וחוקרות מסכנים ומסכנות את עצמם ואת עצמן על מנת לשמור עליהם ועל המדינה שלנו, אותם חוקרים מנותקים שנמצאים הרחק הרחק בקמפוס מרשים לעצמם להתבטא כך ולפגוע במדינה ובקהילת האוניברסיטה שלהם. אנחנו שמחים על כך שהאוניברסיטה מגנה את המרצים ומקווים לראות עוד גינויים כאלה בהמשך".
מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "חשוב וטוב שהסטודנטים מראים מעורבות בנעשה בקמפוס ובמדינה. עם זאת, באוניברסיטת בן גוריון פועלות ופועלים למעלה מ- 3850 חברות וחברי סגל אקדמי. ברור לכל שהאוניברסיטה אינה אחראית לדעותיהם הפרטיות, לא משנה עד כמה היא סולדת מעמדות אלה. האוניברסיטה מצרה על כך שהחוקרים נקבו בשמה כאשר חתמו על העצומה המדוברת ומדגישה שהחתימה נעשתה על דעת עצמם בלבד ואינה משקפת את עמדת האוניברסיטה".