צפירות, ניגוח רכב ויריות - כל הדרמה הזו התרחשה לאחרונה בשכונת נווה זאב בבאר שבע - איך זה נגמר?
1 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
(צילום ארכיון: יאיר שגיא)

שני תושבי באר-שבע, בני 22 ו-24, מואשמים בכך שלפני כחודש ימים ירו לעבר רכב בו נהגו בלשי משטרה בשכונת נווה זאב בעיר.
מכתב האישום שהגישה היום (ב') באת כוח פרקליטות מחוז דרום, עו"ד שרון שוורץ, לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, עולה כי לפני כחודש ימים, בשעת לפנות ערב, עקבו בלשי ימ"ר נגב אחרי שני הנאשמים שהמתינו ברכבם בשכונת נווה זאב בבאר-שבע.
בשלב מסוים, כך נטען בכתב האישום, נסע רכב ובו שני נוסעים במקביל לרכבם של הנאשמים. בשל החשש שהנאשמים יבצעו פעילות עבריינית, צפרו הבלשים מספר רב של פעמים לרכב.
בעקבות הצפירות המשיך הרכב בנסיעה, אלא שאז החלו הנאשמים בנסיעה מהירה תוך כדי שניידת המשטרה דולקת אחריהם. בעוד הנאשמים מנסים, כך על פי כתב האישום, להתחמק, ניגחה הניידת את רכבם. אז הוציא אחד הנאשמים את פלג גופו העליון מחלון הרכב וירה באמצעות אקדח חצי אוטומטי מספר יריות לעבר הניידת, כשהוא לא יודע שמדובר בבלשים.
בשלב מסוים השיגו הבלשים את הנאשמים וניגחו את רכבם בשנית. הנאשמים איבדו שליטה על הרכב והמשיכו מספר שניות בנסיעה איטית עד שנעצרו על ידי המשטרה. בחקירתם שמרו שני הנאשמים על זכות השתיקה ובחרו לא לשתף פעולה עם החוקרים.

קראו גם:

לאחר חקירת התיק בימ"ר נגב גובש נגד שני הנאשמים כתב אישום המייחס להם עבירות בנשק, ניסיון לחבלה בכוונה מחמירה, ירי מנשק חם ומעשה פזיזות ורשלנות. לכתב האישום צורפה גם בקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרם של שני הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
"קיים יסוד סביר לחשש שיסכנו את ביטחון הציבור", ציינה עו"ד שרון שוורץ בבקשת הפרקליטות, "חשש זה נלמד מהתנהגות המשיבים (הנאשמים), אשר ביצעו ירי לאור יום בתוך שכונת מגורים, במקום הומה אדם ואך בנס לא היו נפגעים בנפש. מעשיהם מלמדים על התעוזה ועל המסוכנות הנשקפת מהם".