חצי שנה למלחמת "חרבות ברזל" ואתמול (יום ראשון) קיבלו תושבי המועצה האזורית אשכול תזכורת ש"הנצחון המוחלט", כהגדרתו של ראש הממשלה, עדיין לא הושג.
2 צפייה בגלריה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
(צילום: יוגב עמרני)

שעות אחדות לאחר הודעת צה"ל על הוצאת כוחות אוגדה 98 משטח רצועת עזה, לאחר תמרון של ארבעה חודשים ברצועה, נורה מטח של חמש רקטות מאזור חאן יונס לעבר יישובי גוש מבטחים שבמועצה האזורית אשכול. מדובר ביישובים מבטחים, ישע, עמיעוז, צוחר, אוהד, שדה ניצן ותלמי אליהו. למרבה המזל איש לא נפגע ולא נגרם נזק, אם כי זוהתה נפילה אחת באחד היישובים באזור.
בעקבות מטח הירי התקבלו במועצת אשכול תלונות של הורים לתלמידים הלומדים בבית הספר האזורי החלופי "יובלי הבשור" שבצוחר, על כך שהתרעת "צבע אדום" לא נשמעה באופן מספק במתחם בית הספר, המשמש כחלופה לקריית החינוך באשכול, שפיקוד העורף טרם אישר לקיים בה לימודים.

2 צפייה בגלריה
מתחם בית הספר "יובלי הבשור" בצוחר
מתחם בית הספר "יובלי הבשור" בצוחר
מתחם בית הספר "יובלי הבשור" בצוחר
(צילום: אייל בריברם)

במועצת אשכול דרשו מפיקוד העורף לקיים בדיקה דחופה בסוגיית ההתרעה שלא נשמעה. בפיקוד העורף ובאוגדת עזה קיימו היום (יום שני) בדיקה מקפת של כל הצופרים במתחם ובמקביל גם הציבו בשעות הבוקר המוקדמות, ולפני הגעת התלמידים, מערכת התרעה ניידת ועוצמתית שתבטיח כיסוי מלא של שמיעת ההתרעה בכל המתחם.

קרית חינוך עורפית?


בתוך כך התארגנו בימים האחרונים מאות הורים לילדי המועצה האזורית אשכול בדרישה להקים קריית חינוך עורפית חדשה וממוגנת מחוץ לטווח ה-7 ק"מ עבור אלפי תלמידי האזור הלומדים במסגרות החינוך של בית הספר היסודי והתיכון. במקביל דורשים ההורים, שעד אשר תושלם הקמתה של קריית החינוך החדשה יימצא במקביל פתרון עורפי ממוגן ורחוק מהגבול לשנת הלימודים הבאה.

קראו גם:

במכתב ששיגרו לשר החינוך, יואב קיש, ציינו ההורים, כי "הפתרונות המוצעים היום אינם נותנים מענה מבחינת בעיות המיגון וכמות הילדים. כבר היום תושבים רבים במועצה מצהירים כי החזרת ילדיהם ללימודים בקריית החינוך במקומה הנוכחי אינה מקובלת. תושבים מאריכים הסכמי שכירות למגורים מחוץ לאשכול לשנה נוספת מפני שהם לא מוכנים לשלוח את ילדיהם לקריית חינוך שנמצאת בקו הראשון של מי שמשימת חייו היא השמדתנו.
"ללא הקמת קריית חינוך עורפית שתאפשר לתושבי המועצה ולדור העתיד להישאר כאן ולצמוח ביחד מהשבר הזה, המועצה האזורית אשכול תמשיך לדמם ולהתפרק. אנו דורשים שתקציב ואילוצים ממשלתיים או ביורוקרטיים לא יהוו חסם בדרך אל הביטחון והשיקום הנדרש".