לאחר הפוגה של מספר שבועות נורה היום (א') בשעות הצהריים מטח של חמש רקטות מאזור חאן יונס לעבר יישובי גוש מבטחים שבמועצה האזורית אשכול.
1 צפייה בגלריה
יירוט כיפת ברזל
יירוט כיפת ברזל
יירוט כיפת ברזל
(צילום ארכיון: גיל נחושתן)

אזעקות נשמעו בישובים מבטחים, עמיעוז, ישע, צוחר, אוהד, שדה ניצן ותלמי אליהו. מטח הרקטות שוגר שעות אחדות לאחר הודעת צה"ל על הוצאת כוחות אוגדה 98 משטח רצועת עזה, לאחר שזו פעלה בחודשים האחרונים באזור חאן יונס.
מרבית הרקטות יורטו בהצלחה על ידי מערכת "כיפת ברזל" וזוהתה נפילה אחת באחד מיישובי האזור. כוחות הביטחון נמצאים במקום ומבצעים סריקות.
יצויין, כי בצוחר ממוקם בית הספר החלופי בו לומדים בימים אלה ילדי האזור כחלופה לקריית החינוך האזורית הסמוכה למתחם המועצה האזורית אשכול, אשר עדיין צה"ל לא מאפשר את קיום הלימודים במקום.

קראו גם:

בעקבות אירוע ירי הרקטות לעבר אזור מבטחים, הביעו הורים לתלמידים בבית הספר בצוחר את חששם מפני היפגעות ילדיהם כתוצאה מהימשכות עתידית של הירי מרצועת עזה. "אם אחרי חצי שנה מתחילת המלחמה", אמר הורה של אחד התלמידים, "עדיין נמשך ירי הרקטות, איך מצפים מאיתנו שנשלח את ילדינו לבית הספר בצוחר?".
מהמועצה האזורית אשכול נמסר, כי "אין נפילות באזור בית הספר בצוחר. עם הישמע ההתראה, כל הילדים נשמעו להנחיות ונכנסו במידית למרחבים המוגנים ולא היו אירועים חריגים. צוותי החינוך עוטפים את הילדים ויום הלימודים ממשיך כסדרו".