דרמה אחרי תוצאות הבחירות לעיריית באר-שבע: משה ינאי שהתמודד ברשימת 'אור' ולא הצליח להיבחר למועצה בגלל שהיו חסרים לו 8 קולות בלבד, הגיש ערעור על תוצאות הבחירות לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר-שבע בדרישה לערוך ספירה חוזרת של קלפיות ההצבעה.
1 צפייה בגלריה
חבר המועצה משה ינאי: "עמותת באר־ שובע מאכילה אנשים מסכנים, איך היא יכולה לחייב אנשים בסכומים כאלה?"
חבר המועצה משה ינאי: "עמותת באר־ שובע מאכילה אנשים מסכנים, איך היא יכולה לחייב אנשים בסכומים כאלה?"
משה ינאי:
(צילום: הרצל יוסף)

לערעור של ינאי הצטרף ראש רשימת 'ציר נאמן', הרב נחום קרליץ, שגם הוא לא נבחר במועצה. באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ואשר אדרי, טוען משה ינאי שבקדנציה היצאת שימש חבר מועצה באופוזיציה, כי "במסגרת הבחירות למועצת העיר באר-שבע, נפלו ליקויים היורדים לשורשו של עניין ויש בהם להביא לשינוי תוצאות הבחירות, באופן שהמערערת (רשימת 'אור' בראשות ינאי) תעבור את המכסה הנדרשת והוא יכהן כחבר מועצה".
"הליך ספירת הקולות מתבצע על ידי שני סופרים. במסגרת העיון בפרוטוקולים של ועדת הבחירות, עלה בידי המערערים לאתר מקרים בהם התגלה פער בין סך הקולות שנרשמו לטובת רשימת 'אור' בראשות ינאי לבין סך הקולות שנרשמו לטובתה על ידי אחד הסופרים או שניהם", כך נטען בערעור.

קראו גם:

מספר הקולות הדרושים כדי להכניס נציג רשימה כחבר מועצה עומד על סך של 1953. רשימת 'אור' בראשות משה ינאי זכתה לסך של 1945 קולות, קרי חסרו לה 8 קולות על מנת להכניס נציג למועצה.
על פי הערעור שהוגש, קיימים שני תרחישים אפשריים לכך שרשימתו של ינאי תזכה לייצוג במועצה: תוספת 8 קולות לרשימתו או פסילת 299 קולות. במצב זה, המכסה למנדט תעמוד על 1945 קולות, מספר קולות שכאמור ינאי ורשימתו קיבלו - דבר שיאפשר לו לכהן כחבר מועצה מן המניין.