הישג משמעותי ראשון ופורץ דרך במאבקה של המועצה האזורית אשכול להכללת כל 32 יישובי המועצה לתכנית השיקום והפיתוח של מנהלת "תקומה".
1 צפייה בגלריה
ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני: "מדובר בשירות חיוני והכרחי ביותר לתושבים שלנו"
ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני: "מדובר בשירות חיוני והכרחי ביותר לתושבים שלנו"
ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני
(צילום: הרצל יוסף)

כזכור, עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" נכללו 29 יישובים במועצת אשכול ברשימת הזכאים להטבות שונות מטעם המדינה, בהם פינוי תושביהם למוקדי פינוי שונים ברחבי הארץ במימון המדינה ואילו שלושה ישובים נוספים, הקיבוצים צאלים, גבולות ואורים לא נכללו באותה רשימה בשל היותם מרוחקים מטווח 7 הק"מ מגדר המערכת עם רצועת עזה, הטווח עליו החליטה בשעתו הממשלה כמזכה לכל אותן הטבות מטעם המדינה.
אתמול (יום ג') נרשמה אבן דרך במאבקה של מועצת אשכול תחת הכותרת "אשכול אחת" להכללת כל יישובי המועצה כמקשה אחת כמוכרים לצורך תכנית הפיתוח של מנהלת "תקומה".
לאחר חצי שנה של מאבק, בראשותו של ראש המועצה, גדי ירקוני, שבתחילת המאבק אף פתח בשביתת מאבק מול משכן הכנסת בירושלים, הוא התבשר על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, כי בשלב הראשון ייכנסו כלל יישובי המועצה בתכנית "תקומה" בתחומים של חינוך, בריאות ורווחה.
משמעות אותה הודעה היא שהתקציבים המיועדים בתחומים אלה יועברו עבור כל תושב ותושבת באשכול באופן מלא ובכך נמנע מצב לו התנגדו במועצת אשכול שתקציבי החינוך, הבריאות והרווחה בתכנית השיקום של יישובי העוטף יועברו על בסיס קריטריון של מרחק מהגבול בלבד.

קראו גם:

"ממשלת ישראל", נאמר בהודעתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה לראש מועצת אשכול, "מודעת לאתגרים שעומדים בפני היישובים שמעבר לקו ה- 7 ק"מ מגדר המערכת. בשל כך, הצעת המחליטים של מנהלת 'תקומה' שתובא לאישור הממשלה, תיתן מענים לפרט גם ברמה האזורית ובתוך כך לכלל יישובי המועצה בהיבטי שירות חינוך, בריאות ורווחה, וזאת כאשר לא ניתן לעשות אבחנה והפרדה לגבי שירותים אלו בין היישובים שבמועצה".
הודעת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כך נמסר מהמועצה האזורית אשכול, באה בעקבות פניות רבות של ראש המועצה לראש הממשלה, כולל הצגת חוות דעת משפטית עליה עמלה המועצה בסיוע משפטנים והעלאת הנושא באמצעי התקשורת.
בתגובה על הודעתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אמר ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, כי "אחרי מאמצים רבים אנו רושמים הישג ראשון ומאוד משמעותי במאבק שלנו, עם הודעת מנכ"ל משרד ראש הממשלה על הכללת כל יישובי אשכול בתכנית מנהלת 'תקומה' בתחומים של חינוך, בריאות ורווחה, שלושת התחומים המשמעותיים ביותר לתהליך השיקום האישי, החברתי והקהילתי. זהו הישג ראשון וחשוב במאבק ואנו ממשיכים במאמץ האינטנסיבי להכללת כל הישובים שלנו גם בתכנית הפיתוח של תקומה".