כל חייל מכיר את הפחד הקבוע, מאז הטירונות, לשכוח את הנשק. אבל עבור חייל אחד הסיפור הזה הסתבך, במיוחד כשמישהו החליט לקחת את הנשק שלו לעצמו.
2 צפייה בגלריה
(רובה M16. צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

כתב אישום הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע על ידי עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום, נגד תושב ערד, בן 31, ששימש כנהג בחברת הסעות המספקת שירותים לצה"ל.
במסגרת תפקידו, כך נטען בכתב האישום, הסיע הנאשם לפני כשבועיים חיילים, המשרתים בבסיס הממוקם בין דימונה לירוחם למיטווח של הבסיס. מספר דקות לאחר שהחיילים ירדו מההסעה התברר, כי אחד מכלי הנשק של אחד החיילים נשכח בטיולית, כאשר הנהג כבר עשה את דרכו מחוץ לבסיס.

2 צפייה בגלריה
מילואים
מילואים
(צילום המחשה: shutterstock)


בעקבות זאת, כך על פי כתב האישום, התקשר מפקד המחלקה אל נהג הרכב וביקש כי ישוב למיטווח על מנת שהחייל יוכל לקחת את נשקו. הנהג השיב לו כי הוא כבר הגיע לצומת דימונה והוא ישוב בהקדם לבסיס, אך התברר כי למרות הבטחתו לשוב, הוא עצר את רכבו לאחר אותה שיחה עם מפקד המחלקה, נטל את הנשק והסתירו מתחת לשיח בסמוך למקום עצירתו.
על פי הנטען בכתב האישום, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגנוב את הנשק ולא להשיבו לחייל. בנוסף לכך, כך עולה מכתב האישום, החזיק הנאשם בטיולית למעלה מ- 1,100 כדורי 5.56 מ"מ המתאימים לנשק שנשכח.
בו ביום נעצר הנהג ובתום חקירתו הועבר התיק לפרקליטות, שגיבשה נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של גניבת נשק בנסיבות מחמירות וכן נשיאה והובלה של נשק ותחמושת ללא רשות על פי דין לנשיאתם והובלתם.

קראו גם:

לכתב האישום צורפה גם בקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרו של הנהג הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
"מעשיו של המשיב (הנהג הנאשם) מלמדים על מסוכנותו לביטחון הציבור", נטען בבקשת הפרקליטות, "המשיב ניצל את העובדה שהנשק נשכח בטיולית וגנב אותו. המשיב במעשיו אלו הוכיח כי הינו מסוכן לציבור ועל בית המשפט הנכבד להעביר מסר נהיר וחד משמעי כי בעבירות מעין אלו, אין חלופה שיהא בה כדי לאיין את מסוכנותו של המשיב".