מצעד הגאווה בבאר-שבע שמתקיים ברציפות מאז שנת 2017 לא יתקיים השנה בשל המלחמה ולחילופין יתקיים אירוע ברחבת משכן אמנויות הבמה מול בניין העירייה.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

ההחלטה על כך התקבלה בין נציגי העירייה לקהילה הגאה בישיבה משותפת שבסופה הוחלט שאין מקום למצעד ברחובות העיר בימים אלה.
יש לציין כי ההחלטה לא לקיים מצעד גאווה בחודש יוני הושפעה מביטול מצעדי גאווה ברחובות במספר ערים שהגדולה מביניהם היא תל-אביב.
מעיריית באר-שבע נמסר: "נציגי הבית הגאה הודיעו לנציגי העירייה כי נוכח המציאות המורכבת של המשך המלחמה הגובה מחיר כבד של נפילת טובי בנינו וסוגיית החטופים שנמצאים עדיין בעזה, השנה לא יערך מצעד גאווה, אלא אירוע מרכזי באופי אחר. במקומו תיערך עצרת ללא חסימת צירים וללא תהלוכה או מצעד ברחבת המשכן. האירוע כולו יערך בסימן הקריאה להחזרת החטופים, הזדהות תמיכה וכבוד לנופלים ולנרצחים ותמיכה בתושבי העוטף. העיר באר-שבע תמשיך לקדם ערכי שיוויון ובסבלנות לכל תושבי העיר".
ים בכר, חברת ועד, דוברות בית גאה בבאר-שבע ובדרום מסרה: "תחת עננה כבדה של שכול וכאב בדרום, עמותת בית גאה בבאר-שבע ובדרום החליטה שהשנה תתקיים עצרת 'תקווה וגאווה' בסימן השבת החטופים והחטופות ובשיתוף מטה משפחות החטופים והמשפחות המפונות.

2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה
(צילום: shutterstock)

קראו גם:

בחירה שלא לקיים מצעד היא תוצאה של שיתופי ציבור וקבלת התחייבויות לשיתוף פעולה בקיום מצעדים עתידיים מהגופים העירוניים והשאיפה לתקווה, שוויון וסובלנות תהיה נוכחת בעצרת. אנחנו מבינות שמאחורינו יש קהילה שזקוקה לייצוג דעותיה וצרכיה ושימור הישגיה ומתוך כך פועלות. סביב העצרת המרכזית יתקיימו אירועים שיקדמו את הסובלנות וההכרה של הקהילה הגאה בבאר-שבע, בחלקם יהיה שיתוף נרחב עם משפחות שפונו לבאר-שבע. כולנו תקווה שב-2025 נצעד ברחובות באר-שבע ונחגוג את הערכים אותם אנו מקדמות עם החטופים ומשפחותיהם".