חודש אחרי שנגזר דינו של הצעיר הבדואי, הודיעה היום (שני) המחלקה הפלילית בפרקליטת המדינה כי תערער את ההחלטה של בית המשפט המחוזי, אשר דנה אותו למאסר של חמש שנים בלבד.
כזכור, לפני כשנתיים, בהיותו בן 17.5, התפרץ הצעיר לבית בנגב וביצע עבירות מין בילדה כבת 10. הוא הורשע בניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה, וכן בעבירה של התפרצות למקום מגורים. גזר הדין גרר ביקורת ציבורית רבה.
"המדינה סבורה כי לנוכח חומרתן המופלגת של העבירות, טעה בית המשפט המחוזי הנכבד כאשר בפועל נתן משקל רב מידי להליכי שיקום שעבר נאשם זה", נמסר היום מהפרקליטות.
2 צפייה בגלריה
אב הילדה שנאנסה בחדרה
אב הילדה שנאנסה בחדרה
אב הילדה שהותקפה מינית בחדרה
(צילום: חיים הורנשטיין)
"אני מברך על החלטת הפרקליטות לערער על גזר הדין שנתן בית המשפט המחוזי", אמר למיינט באר שבע והנגב אביה של הילדה. "אני שמח שהפרקליטות נענתה לזעקות הציבור. יש עוד הרבה מה לתקן בכל הקשור לפשיעה לאומנית ופדופיליה ויש להחמיר את הענישה כדי לייצר הרתעה. עבריין שחצה את הקווים האדומים בצורה כל כך ברוטלית, אין מקום להקל בעונשו ומקומו מאחורי סורג ובריח להרבה שנים".
עו"ד רוני אלוני-סדובניק, פרקליטתה של משפחת הילדה, הוסיפה למיינט באר שבע והנגב, כי "טוב שפרקליט המדינה ער לזעקות הציבור. נקווה שהממשלה החדשה תבטל את מתחמי הענישה המקלים. הגיע הזמן להחמיר מאד בענישה על עבירות אלימות ורכוש, שהפכו למכת מדינה שכולנו חווים. זו תוצאה ישירה של ענישה מקלה שאינה מייצרת הרתעה".
קראו גם:

2 צפייה בגלריה
המחאה נגד השופטים
המחאה נגד השופטים
המחאה שהתקיימה ליד בית המשפט נגד החלטת השופטים
(צילום: הרצל יוסף)

משפחתה של הילדה הסכימה דאז להסדר הטיעון, כדי לחסוך מהילדה הנפגעת את הצורך להעיד בפני בית המשפט, אך לא ציפו שגזר הדין. אביה של הילדה הנפגעת סיפר: "גזר הדין הזה הוא ביזיון אחד גדול. זה מבזה שבית המשפט גוזר גזר דין מקל שכזה על מי שהורשע. התחושות הן קשות מאד. זה סוף עידן. צריך לטפל בפשיעה.
בנימוקי השופטים לגזר הדין, נכתב כי "תיאור המעשה הוא התגשמות סיוטיו של כל הורה. לא יכול להיות ספק כי מעשים מעין אלו שבוצעו במקום שאמור להיות המקום הבטוח של המשפחה, יטביעו חותם עמוק בקטינה, בהוריה ובאחיה לשנים רבות". עם זאת, השופטים הדגישו כי כשמדובר בנאשם שהוא עדיין קטין וכי יש לתת משקל לשיקומו.