יממה לאחר גזר הדין השערורייתי של בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע, הרוחות בעיר ממשיך לסעור.
2 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ' - תמונת פייסבוק
רוביק דנילוביץ'
(צילום: הרצל יוסף)
כזכור, בית המשפט גזר על הצעיר (היום כבן 19) שתקף מינית ילדה בת 10 במיטתה רק חמש שנות מאסר בפועל. הצעיר הורשע במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים במסגרת הסדר הטיעון הוא הודה בעבירות של פריצה למקום מגורים, בניסיון למעשה סדום, ומעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמתה
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, הגיב בחומרה: "אני מבקש לחזק את המשפחה בהתמודדות הקשה עם המעשה הנורא ועם פסיקת בית המשפט. אני מתריע שהמדינה הזאת מאבדת את דרכה. זה לא עניין של הנגב או הדרום, מדובר על מדינת ישראל כולה. אם המדינה לא תתעורר אנחנו נתמודד מול מקרים קיצונים יותר.
"המדינה לא מבינה את גודל האירוע ואת הדחיפות. חייבים לפעול ומייד בתוכנית חירום לאומית מקיפה לחיזוק המשטרה והאכיפה, עונשי מינימום והחמרת ענישה".
יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה גם היא בביקורת קשה על גזר הדין של התוקף המינית של בת העשר: "נדרש חשבון נפש עמוק של המערכת כולה - שהפקירה ילדה בת 10 לטובת מידת הרחמים כלפי פושע מתועב. יש פה כשל ערכי חמור שכולל גם את הפרקליטות שהחליטה על אישומים מופחתים וגם את הרכב השופטים שגילה חמלה גדולה מדי כלפי הפושע ואטימות לב כלפי ילדה קטנה.
"אני שומעת את הקולות לפיהם כתב האישום קל יותר בשלב הרצון לחסוך מהילדה את העדות - זה התירוץ הקלוש שחוזר על עצמו פעם אחר פעם. הפתרון הוא בטח לא עונש מקל, מחצית ממה שביקשה הפרקליטות, לרוצח נפשה של ילדה".

2 צפייה בגלריה
המחאה של תנועת "אם תרצו"
המחאה של תנועת "אם תרצו"
המחאה של תנועת "אם תרצו"
(צילום: תנועת אם תרצו)

בתוך כך, פעילי תנועת "אם תרצו" יחד עם אנשי "הוועד להצלת הנגב הגיעו היום למחות מול בית המשפט בבאר שבע על העונש הבזוי והמביש שנתנו השופטים למחבל הערבי שפגע מינית בילדה בת 10.
הפעילים זעקו בקריאות "בושה, הפקרות" לאחר שהמחבל קיבל עונש של 5 שנים והשופטים אף נזפו בפרקליטות על העונש החמור יותר שדרשה.
קראו גם:
קלרה בן שושן, רכזת "אם תרצו" בבאר שבע, מסרה: "איך אפשר לדבר על משילות כשמערכת המשפט מקלה בעונשיהם של פושעים מתועבים ואף מדברת על הצורך בשיקום? עונשי מינימום דרקוניים חייבים להיות חלק מקווי היסוד של הממשלה הבאה".