נמשכת המחאה בעקבות הפגיעה בילדה בת 10. ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון בהפגנה:" הענישה הזאת לא יוצרת הרתעה". המפגינים קראו לשופטים לעשות חשבון נפש:" איך יתכן שהידיים שלכם לא רעדו".
2 צפייה בגלריה
המחאה נגד השופטים
המחאה נגד השופטים
המחאה נגד השופטים
(צילום: הרצל יוסף)
זה היום השלישי ברציפות שמתקיימת מחאה נגד החלטת שופטי בית המשפט המחוזי בבאר-שבע שגזרו חמש שנות מאסר על צעיר בדואי שפגע בילדה בת 10. המפגינים שהגיעו מהיישוב בה מתגוררת הילדה ומשפחתה, הביעו את הזדהותם עם הילדה וקראו קריאות נגד השופטים.
בראש המפגינים הגיע ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון, שביקש למחות ולהתריע. בשיחה עם מיינט באר-שבע והנגב, אמר דורון:"הענישה הזאת לא יוצרת הרתעה", והוסיף: "אנחנו נרגיש כציבור שרשויות האכיפה ממשטרת ישראל, הפרקליטות ובתי המשפט מבינים שאנחנו כחברה כפרטים בחברה שמים את מבטחנו ברשויות החוק. אנחנו לא מאלה שחושבים שצריך להרוס את בתי המשפט, אני חושב שצריך לתקן את בית המשפט".

2 צפייה בגלריה
ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון
ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון
ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון
(צילום: הרצל יוסף)

בהפגנה שבה השתתפו נשים הן נשאו שלטים כדי לעורר את דעת הקהל:"ילדינו לא הפקר" נכתב באחד השלטים, בשלט אחר נכתב: "יש לנו דגל, אבל אין לנו מדינה ששומרת עלינו". המפגינים מצוידים במשרוקיות שרקו בוז ופתחו בקריאות קצובות "בושה" נגד השופטים שנתנו את גזר הדין,
קראו גם >>>
"איך יתכן שהידיים שלכם לא רעדו" זעקו. המפגינים הבטיחו להמשיך ולקיים מחאות ברחבת בית המשפט המחוזי בבאר-שבע עד שיתקבל הערעור ויחמיר בענישה נגד התוקף שעשה מעשה סדום בנערה בעת ששכבה במיטתה בביתה.
ובתוך כך, אתמול (שני) שלח ערן דורון, פנייה לפרקליט מחוז הדרום, עו"ד ארז פדן, כי יפעל להגשת ערעור על גזר הדין לבית המשפט העליון. "נבצר ממני להבין", ציין ערן דורון, "הכיצד עבריין שהוא התגלמות הרשע, המבצע יחד עם כנופייה של פושעים עבירות רכוש רבות נוספות ו'על דרך' מבצע מעשה סדום בקטינה חסרת ישע - זוכה לרחמים ולהתחשבות מרחיקי לכת על ידי שופטי בית המשפט. התוצאה בשורה התחתונה היא שהעבריין הפך לקורבן. המסר החברתי העולה מגזר הדין כלךי מי שחילל את גופה של ילדה קטנה ורצח את נשמתה מזעזע לא פחות מנסיבות המקרה".
כאמור, מבקש ראש מיעצת רמת ננגב מפרקליט מחוז הדרום לפעול ללא דיחוי להגשת ערעור לבית המשפט העליון.
מהפרקליטות נמסר בתגובה למיינט באר שבע והנגב כי "אנחנו לומדים את פסק הדין וטרם התקבלה החלטה סופית".