15 שנה חלפו מאז נפתחה בשכונת רמות בבאר שבע מרפאת 'רמות עצמאית' של 'שירותי בריאות כללית'. עם זאת, בכל השנים שעברו מאז לא נפתח במרפאה בית מרקחת, כך שלקוחות המרפאה נאלצים לכתת את רגליהם עד למרכז העיר או למרפאה הממוקמת הרחק מבתיהם. חשוב לציין כי חלק מהלקוחות מבוגרים או מוגבלים בתנועה ומתקשים לעשות כן.
"זה פשוט סיוט", סיפרה אחת מתושבות השכונה, בשנות ה־70 לחייה. "כשמישהו זקוק לתרופות הוא צריך לנסוע עד למרפאה של קופת חולים בשכונה ג' ולבזבז שעות על נסיעות והמתנה בתור כדי לקבל את התרופות. לא מתחשבים בנו. כל הפניות שלנו ל'כללית' לא נענו. מתגוררים כאן אנשים מבוגרים ונכים, וזה קשה להם מאוד. כדי לרכוש כדור 'אקמול', אנחנו צריכים לנסוע באוטובוס למעלה מחצי שעה. זה נורא".
תושבים בשכונה יודעים לספר גם כי באזור מגוריהם נפתח בית מרקחת 'רמות פארם', שלכאורה היה אמור להנפיק תרופות לתושבים. לרוע המזל, לטענתם, נציגי 'שירותי בריאות כללית' לא הגיעו להסכם אספקת תרופות עם בית מרקחת זה. זאת בעוד שקופת החולים 'מכבי שירותי בריאות' ערכה הסכם עם בית המרקחת לטובת מבוטחיה המתגוררים בשכונה.
מ'שירותי בריאות כללית' נמסר בתגובה: "מרפאת 'רמות עצמאית' הינה אחת משתי מרפאות 'כללית' בשכונת רמות. במרפאת 'פסגת רמות' יש בית מרקחת גדול, שפועל בשעות מגוונות ומספק שירותים לכלל לקוחות ה'כללית' בשכונת רמות. במהלך חצי השנה הקרובה מתכננת 'הכללית' פתיחת מרפאה נוספת בשכונה, בה יהיה בית מרקחת נוסף לטובת לקוחות 'הכללית' בשכונה. שני בתי המרקחת הללו יהוו מענה הולם לתושבי שכונת רמות".