אחד מכל שלושה קשישים נופל לפחות אחת לשנה. לפיכך, הפציעה כתוצאה מנפילות הפכה לאחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל אוכלוסיית הקשישים בעולם. מרבית הנפילות מסתיימות בפציעות קשות, ולעיתים אף מדרדרות למוות. כלל ההוצאות הכספיות על טיפולים אלו מסתכמות במיליארדי דולרים. על אף הצורך ההולך וגדל למציאת פתרון רפואי הולם, כיום כמעט ואין פתרון שמסוגל לתת מענה ראוי ולהקטין את אחוז הנפילות.
ד"ר יצחק מלצר, ראש מחלקת פיזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון זיהה את הצורך הזה. הוא חבר אל ד"ר אמיר שפירא, חוקר ממחלקת הנדסת מכונות באוניברסיטה, ויחד פיתחו מכשיר ראשון מסוגו המשפר יציבות ומונע נפילות.
המכשיר תוכנן ונבנה על ידי ארבעה סטודנטים להנדסת מכונות: איילת אסא-אשכנזי, אלעד אלפו, אופיר גל-אור, ואורן סגל. הוא ייחשף לראשונה ביום ד' הקרוב (1 ביולי) בכנס פרויקטים. בכנס יוצגו למעלה מ-500 פרויקטים, פרי עבודתם של הסטודנטים העומדים לפני סיום לימודיהם בפקולטה למדעי ההנדסה באוניברסיטת בן גוריון.
המכשיר, שיועד בתחילה לצרכי מחקר, מופנה כעת גם למכוני פיזיותרפיה המטפלים בבעיות יציבות. הטיפול מבוסס על דימוי המציאות היומיומית של המטופלים על ידי שילוב של הליכה ותזוזות פתאומיות של פלטפורמת ההליכה.
צוות המפתחים, בשילוב שלושה סטודנטים מתכנית ה-MBA למצטיינים של האוניברסיטה, שוקדים כיום על ניסוח התוכנית העסקית. בהמשך צפוי המכשיר להימכר לשוק האמריקאי. תהליך גיוס המשקיעים מתבצע בימים אלו בארץ ובחו"ל.