צוות מרפאת "כללית" בישוב חורה לא ציפה להתחיל כך את הבוקר. בני משפחה של אישה צעירה, בשנות העשרים לחייה, הגיעו למקום ודיווחו כי האישה כורעת ללדת ברכב שמחוץ למרפאה.
1 צפייה בגלריה
לידה בהפתעה במרפאה
לידה בהפתעה במרפאה
לידה בהפתעה במרפאה
(צילום: יהודית סספורטס, כללית)
מנהל המרפאה, ד"ר יוסף אל עואבדה, יצא מיד להערכת מצב והכניס את היולדת למרפאה בעזרת כיסא גלגלים. הצוות הזמין אמבולנס, ובמקביל הכניס את היולדת לחדר רפואת נשים במקום, והכין אותו ללידה במידה ותתרחש.
קראו גם:
אחות טיפת חלב, אבתיהל אלגוועין, שהגיעה לסייע יחד עם ד"ר פלור, רופאה נוספת במרפאה, סיפרה: "המטופלת סיפרה שהיא מרגישה שהיא יולדת ואכן, לא היה צורך אפילו לבדוק פתיחה מכיוון שהיה ברור שהלידה פעילה, הנחיתי אותה כיצד לנשום, בתוך שניות הראש של התינוקת כבר בצבץ, היולדת לחצה לפי ההנחיות כשהיא נינוחה וסומכת עלינו. זאת הייתה לידה מהירה, טובה ומוצלחת וכשהתינוקת התחילה לבכות נשמנו כולנו לרווחה. הנחנו את התינוקת על האמא, ולפרמדיק שהגיע נותר רק לפנות את האם והתינוקת המקסימה לבית החולים״.
זוהי לידתה השנייה של האם, והלידה הראשונה בה השתתף הצוות מחוץ לכותלי בית החולים.
ד"ר יוסף: ״מהרגע שנכנסה לחדר, ובתוך מספר דקות אחרי נולדה תינוקת בריאה, חיונית ורדרדה, אני גאה בצוות המרפאה שפעל במהירות, במקצועיות וברגישות״.
גם שעות אחרי האירוע, ההתרגשות בצוות המרפאה לא פסקה, האחות אבתיהל סיפרה: ״השתתפתי בזמן הלימודים בלידה, ילדתי בעצמי, אבל לסייע בלידה בהפתעה ולהחזיק תינוקת בריאה, זאת התרגשות מסוג אחר שמלווה באחריות עצומה ואני שמחה שעמדנו בה״. מזל טוב!
לעדכונים - חדשות באר שבע