מובילי מיזם "המקרר הקהילתי" מבית קהילת "הרשת באר־שבע", הגיעו השבוע לשוק העירוני בעיר כדי לפרגן לסוחרים ולהעניק להם את "התו החברתי", כאות הערכה לתרומתם בסחורה למקרר.
1 צפייה בגלריה
פעילי המיזם עם לב־קנפו באחת החנויות בשוק
פעילי המיזם עם לב־קנפו באחת החנויות בשוק
פעילי המיזם עם לב־קנפו באחת החנויות בשוק
(צילום: הרשת באר־שבע)
"המקרר" הינו מיזם חברתי קהילתי שמטרתו העיקרית היא צמצום בעיית בזבוז המזון תוך שילוב והעצמת הקהילה סביבו. 'המקרר' בבאר־שבע פעיל מזה שלוש שנים תחת חסות בית קפה "הצריף" בשכונה ד' ומופעל על ידי "הרשת באר־שבע".
קראו גם:
המקרר מתמלא מדי יום בכ־200 ליטר של מזון. מילוי המקרר מתבצע כך שבסוף כל יום עוברים הפעילים של המקרר בין העסקים המשתתפים במיזם, ואוספים מהם את השאריות שכבר לא ניתנות לשימוש מסחרי ביום העסקים הבא, אך בהחלט ראויים למאכל. הפעילים מביאים את הסחורה למקרר והחל מאותו רגע זמינים המוצרים לשימוש הציבור הרחב.
השבוע, יצאו פעילי המקרר הקהילתי לחלק תווים חברתיים לסוחרי השוק העירוני בבאר־שבע אשר תורמים בכל יום למאמץ בצמצום זריקת המזון. "כעת הגיע הזמן שלא רק אנחנו נדע שהעסקים הללו תורמים בצורה מעוררת השראה למקרר, אלא שכל מי שבא לקנות בשוק, ידע שהוא קונה אצל אנשים אקטיביים לבעיות שסביבנו". מספרת נועה שמש מקהילת "הרשת".
מיטל לב־קנפו, מנהלת השוק העירוני בבאר־שבע, הוסיפה: "סוחרי השוק הם הלב הפועם של באר־שבע, וככאלה היה לי ברור שהם יקחו חלק במיזם חברתי זה. משמח לראות את רוח ההתנדבות והירתמות של העסקים בשוק לטובת מיזם נפלא זה".
לעדכונים - חדשות באר שבע