הצלחה מסחררת, כך מגדירים זאת באוניברסיטת בן גוריון, נחל 'היום הפתוח' לקראת הרישום לשנת הלימודים הבאה באוניברסיטה. כ-7,000 מועמדים ומועמדות, כך על פי הנתונים, הגיעו בסוף השבוע האחרון לקמפוס בבאר-שבע, כאשר לפחות 20 אחוז מהם כבר מימשו את הרשמתם, קרי כ-1,400 נרשמו בפועל לשנה הבאה.
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
(צילום: הרצל יוסף)

באוניברסיטת בן גוריון ציינו כי "כמו שראינו ביקוש משמעותי למקצועות הביולוגיה, הכימיה, הבריאות וההנדסה במהלך ולאחר הקורונה, כך אנו מזהים, בשיח שלנו עם הסטודנטים והמועמדים, מגמות שתיווצרנה בתקופה הקרובה מבחינת הביקושים ללימודים הצפויים להיות בשנות הלימודים תשפ"ה ותשפ"ו".
את הביקושים ללימודים, כך עולה מנתוני היום הפתוח, ניתן לחלק לארבע מגמות. מדובר, למשל, במקצועות טיפוליים וטיפול נפשי, תחומים המתמודדים עם שאלות בנושא מנהיגות וקביעת מדיניות בישראל, מקצועות העתיד כמו מדעי הסביבה ומדעי הנתונים ובינה מלאכותית, ותכנון סביבתי ועירוני ולימודי אקלים.
בעקבות המלחמה, כך מסבירים גורמים באוניברסיטה, נרשמה עלייה במספר המתעניינים והנרשמים לכלל המקצועות הטיפוליים. לצד מקצועות הרפואה, סיעוד ורפואת חירום, ניכרת עלייה גם במחלקות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ומקצועות שיקומים אחרים. בנוסף, כך מתברר, יש בקרב הסטודנטים לעתיד עניין גובר במקצועות הטיפול הנפשי. המלחמה, כך מציינים באוניברסיטה, הציפה את חשיבות והצורך בתגבור כוח האדם במקצועות הטיפול הנפשי.

קראו גם:

מגמה נוספת הזוכה לביקוש היא, כאמור, בתחומים המתמודדים עם שאלות בנושא מנהיגות וקביעת מדיניות במדינה וכפועל יוצא מכך נרשמה עלייה בהתעניינות ורישום לתחומי לימוד כמוקבלת החלטות וניהול משברים, פוליטיקה וממשל ולימודי מזרח תיכון.
תחום עניין נוסף של המועמדים להתחיל את לימודיהם האקדמיים בשנה הקרובה הוא מקצועות העתיד, כמו מדעי הסביבה וגיאואינפורמטיקה ותכנון ערים ביחד עם מדעי הנתונים ובינה מלאכותית.
הלחימה בדרום ובצפון, הנמשכת זה למעלה מחמישה חודשים, הציפה את הצורך ובהזדמנות לשיקום סביבתי, חקלאי וקהילתי באותם אזורים שנפגעו. באוניברסיטת בן גוריון מזהים צפי לצמיחה במחלקות של תכנון סביבתי ועירוני ולימודי אקלים.
"אנו רואים מוטיבציה רבה מצד הסטודנטים", מציינים באוניברסיטת בן גוריון, "לבוא ללימודים, תוך הצורך האמיתי שלהם בסיוע רגשי, קוגניטיבי ואקדמי. המעבר ממצב של לחימה, פינוי וטראומה למצב של למידה הוא מאתגר עבורם ואנחנו עושים ככל יכולתנו לסייע".