חגיגות פורים בפתח וכבר אפשר לחוש באווירה - למרבה הצער בגלל קולות הרעש כמעט מידי ערב בבאר שבע, כאשר בני נוער רבים משתמשים בקפצונים ובכל מיני סוגי נפצים אחרים, חלקם מסוכנים.
2 צפייה בגלריה
נפצים
נפצים
נפצים
(צילום: Shutterstock)

בשל הרגישות הגדולה בעיקר בימים אלו ובתקופה של המלחמה, עיריית באר-שבע בשיתוף יחידת השיטור ותחנת המשטרה בעיר, יחלו בפעילות אכיפה מוגברת נגד כל שימוש בנפצים.
העירייה וגורמי האכיפה הדגישו כי השימוש באמצעים אלו יוצר בהלה בקרב תושבי העיר ובעיקר בקרב פוסט טראומטיים והלומי קרב. בנוסף, הם יוצרים בהלה ובלבול בקרב בעלי חיים, שעלולים לברוח מבתיהם ולהיעלם.

2 צפייה בגלריה
הנפצים שהוחרמו
הנפצים שהוחרמו
נפצים שהוחרמו
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

בשנים שעברו, הלומי קרב פנו לעיריית באר שבע וביקשו למנוע שימוש בנפצים - כך גם היה ביום העצמאות, כשביקשו למנוע את השימוש בזיקוקים.
העירייה הודיעה כי תפעל באופן מיידי לאיתור אביזרים נפיצים, תוך נקיטת פעולות אכיפה. עם זאת, בשלב זה יפעלו שם באופן הסברתי בעיקר מול בני הנוער, כדי להדגיש את חשיבות הנושא לאנשים רגישים כמו הלומי קרב ולמנוע סבל מהם. אולם אם הפעילות ההסברתית לא תישא פרי, בעירייה ובמשטרה ינקטו בכל הצעדים כדי למנוע זאת סביב חג הפורים.

קראו גם:

יש לציין כי בשנים האחרונות גברה המודעות בנוגע לשימוש בנפצים, פיקות וכד', וזאת בעקבות פניות של פוסט טראומטיים לגופים האחראים על האכיפה בנושא. וכל זאת כמובן - מבלי להזכיר את הסכנה הקיימת בשימוש בחלק לא קטן מהנפצים האלה, שפצעו לא מעט בני נוער בעבר.