ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות ליאת פלד, המליצה אתמול (יום ג') למועצה הארצית לאשר חמישה יישובים כפריים חדשים במרחב הנגב הצפוני. זאת, בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1325 מיום 27.3.22 על הקמת חבל התיישבות במרחב הנגב הצפוני. כעת, עם אישור התוכנית יחל קידום התכנון המפורט של חמישה ישובים אלה.
1 צפייה בגלריה
ערד
ערד
ערד
(צילום ארכיון: הרצל יוסף)

מדובר בחמישה יישובים כפריים שיוקמו בבקעת ערד, מצפון לכביש 31 ומשני צידי כביש 80. ארבעה מתוכם יוקמו עבור האוכלוסייה הכללית ויוקמו בהם 500 יחידות דיור, ויישוב אחד יוקם עבור האוכלוסייה הבדואית המתגוררת במרחב ויוקמו בו 1,000 יחידות דיור.

קראו גם:

במקביל לאישור היישובים החדשים, התוכנית מכפילה את שטחו של הגן הלאומי תל ערד והוא יתפרש על שטח של כ-3,000 דונם.
אישור יישובים אלה מצטרף לעיר כסיף הסמוכה בצומת תל ערד, אשר אושרה בנובמבר 2022, ובכך מביא פיתוח עירוני וכפרי כאחד למרחב הסובב את ערד, באופן שיתרום לפיתוחה כעיר מרכזית במזרח מטרופולין באר שבע.
תגובת החברה להגנת הטבע: "מדובר בתכנית העומדת בסתירה למדיניות התכנון הארצית, לפיה יש להפנות את המשאבים, לעיבוי וחיזוק ישובים קיימים ולהימנע מהקמה של ישובים חדשים. במיוחד בתקופה זו, על המדינה לחזק את הישובים הקיימים במרחב ולא להשקיע מאמצים בתכניות של יישובים חדשים, שאין בהם תרומה לחיזוק המרחב.
"התכנית להקמת יישובים חדשים, תפגע בשטחים הפתוחים, תעמיס על התשתית התחבורתית הקיימת ותגביר את השימוש ברכב פרטי, וכל זאת בעידן של שינויי אקלים. בנוסף, יישובים אלה יהוו תחרות לעיר ערד, ויחלישו אותה".