נהניתם בחול המועד סוכות? בשבוע הבא חוזרים לשגרה, כאשר שנת הלימודים האקדמית תפתח בבאר שבע, ועשרות אלפי הסטודנטים יסתערו על כל מקום חניה פנוי בעיר. ויש אזורים שבהם זה יורגש מיידית, שימו לב.
אם תשאלו כל באר-שבעי מה הכי מציק ומפריע לו בעיר, קרוב לודאי שהתשובה תהיה רמת הניקיון ופקקי התנועה ומצוקות החניה. אין לנו בשורות טובות בנושא: המצב לא הולך להשתפר ואפילו יחמיר, מהטעם הפשוט שיש יותר כלי רכב בכבישים וכמות החניות ביחס למספר כלי הרכב רק צונחת.
רוב הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון משתמשים בחניות בתשלום בשדרות בן גוריון וברחובות הסמוכים, אולם אלו לא עומדים בעומס. באוניברסיטה לומדים כ-20 אלף סטודנטים, מספר שמשתווה לתושבי הישובים עומר ולהבים. מקום חניה הפך למצרך מבוקש בקרב הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה, ויש כאלה המרחיקים עד רחוב רינגלבלום, חונים שם וצועדים ברגל לאוניברסיטה.
המצב באזור של המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון דומה - גם באזור זה הפקקים גדולים והביקוש לחניה הופך כמעט לבלתי אפשרי. במכללה האקדמית לומדים כ-4,000 סטודנטים, חלקם עם רכבים שחונים משך רוב שעות היום ומכבידים מאוד על הדיירים באזור. כך ברחוב הכותל המערבי, שעמוס לעייפה ברכבים הצמודים אחד לשני, וכן ברחובות ביאליק ובזל.
העומס הרב באזור נמשך במהלך כל שעות היום, גם בשל סמיכות המכללה הטכנולוגית הממוקמת ברחוב ביאליק, שם לומדים לא מפחות מ-2,300 סטודנטים והבלגן התחבורתי חוגג. רוב הסטודנטים במכללה מתחרים על מקום חניה ברחוב אוסישקין, שבסך הכל הוכשר ללא יותר מכמה עשרות מקומות חניה לכלי רכב.
תושבי שכונה ד' חשים על בשרם את תופעת המחסור לחניות, בעיקר כשמתקיימים משחקיה הביתיים של הפועל באר שבע באצטדיון 'טוטו טרנר' אבל גם בשל מיקומה באזור של המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי, שבה לומדים כ-3,500 סטודנטים המגיעים מבאר- שבע וסביבותיה. עומסי התנועה מורגשים באזור בעיקר ברחובות יהודה הלוי וד"ר עוזיאל ניצני, למצוא מקום חניה אחד לרפואה בימים של עומס זו משימה כמעט בלתי אפשרית.
קראו גם:
אז האם יש פתרון שיתאים גם לסטודנטים, וגם לתושבי באר שבע? באחת מישיבות מועצת עיריית באר שבע עלה הנושא לדיון, כולם מסכימים שמצב פקקי התנועה והמחסור בחניות כלי רכב רק יילך ויחריף והוצע להשתמש יותר בתחבורה הציבורית. אלא שכדי שרבים ישתכנעו לעשות את המעבר הזה, על התחבורה הציבורית להשתדרג ולהתאים את שירותיה למציאות ולצרכי התושבים בבאר שבע.