אבל כבד נפל אתמול (יום שני) על קיבוץ ניר עוז שבמועצה האזורית אשכול עם היוודע דבר הירצחם של ארבעה מחברי הקיבוץ, שלושה מהם, חיים פרי, יורם מצגר ועמירם קופר, שנחטפו באותה שבת של השביעי באוקטובר מבתיהם לרצועת עזה ומצאו את מותם בשבי החמאס, וחבר נוסף, דולב יהוד, שנרצח באותה שבת שחורה ושרידי גופתו נמצאו בשטחי הקיבוץ בימים האחרונים.

5 צפייה בגלריה
נדב פופלוול
נדב פופלוול
נדב פופלוול
(צילום: באדיבות המשפחה)

זו היתה יממה קשה ביותר עבור הקיבוץ, שספג אבדות רבות בשבת של השביעי באוקטובר עת פלשו מאות מחבלים לחצר הקיבוץ, רצחו 38 מחברי ותושבי הקיבוץ וחטפו לרצועת עזה 72 מאנשי הקיבוץ.
בבוקרו של יום שני התבשרה משפחת יהוד, שאבי המשפחה, דולב (35), בן הקיבוץ, אשר הוגדר עד השבוע כחטוף, נרצח עוד בשבת של השביעי באוקטובר ושרידי גופתו נמצאו בשטח הסמוך לקיבוץ. דולב, שהיה מהנדס שהתנדב במד"א ובאיחוד הצלה, קיבוצניק שהבין את גודל הזוועה שמתחוללת במהלך מתקפת המחבלים בחצר הקיבוץ, יצא מביתו כדי לסייע ולטפל בנפגעים, כשהוא מותיר מאחוריו את אשתו סיגל, שהיתה אז בחודש התשיעי להריונה, ואת שלושת ילדיהם בממ"ד, ממנו הם חולצו רק כעבור תשע שעות. תשעה ימים לאחר מכן ילדה סיגל את בתם דור, אותה לא זכה דולב להכיר. אחותו ארבל נחטפה בשביעי באוקטובר עם בן זוגה, אריאל קוניו, והם עדיין בשבי החמאס.

5 צפייה בגלריה
עמירם קופר
עמירם קופר
עמירם קופר
(צילום: באדיבות המשפחה)

"דולב וסיגל", סיפרו בקיבוץ, "היו יחד מגיל 12 ועד השביעי באוקטובר, הקימו משפחה כל כך יפה. איזה אובדן, כמה כאב וצער".
הלווייתו של דולב יהוד ז"ל תתקיים היום (יום שלישי) בשעה 11:00 בקיבוץ ניר עוז.
הכאב והצער לא הסתיימו. לקראת ערב של יום שני התבשרו בקיבוץ ניר עוז על הירצחם של שלושה חברים ותיקים, ממייסדי הקיבוץ, בשבי החמאס.
חיים פרי (80), נשוי לאוסנת, המשמשת כיו"ר קיבוץ ניר עוז, אב לחמישה ילדים וסב ל- 13 נכדים, נחטף באותה שבת שחורה מביתו, תוך שהוא הציל את אשתו. בקיבוץ הגדירו אותו כיזם, הומניסט, פעיל שלום ומייסד גלריית "הבית הלבן". חיים פרי היה איש קולנוע ואומנות ואף לימד בבתי הספר באזור ובמכללת ספיר. הוא הקים ובנה את גלריית האומנות בקיבוץ ואת גן הפסלים והיה ממקימי יקב ניר עוז.

5 צפייה בגלריה
יורם מצגר
יורם מצגר
יורם מצגר
(צילום: באדיבות המשפחה)

"חיים שרד בגבורה במנהרות חמאס בתנאים בלתי אנושיים כארבעה חודשים", נמסר על ידי משפחת פרי, "בתקווה ואמונה שמדינת ישראל תמלא את חובתה המוסרית ותחזיר אותו הביתה. אפשר היה להצילו. צריך היה להצילו. אין לממשלת ישראל והעומד בראשה זכות להפקיר את החטופים בשבי ולפורר את יסודות הערבות ההדדית הישראלית. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לחתור מיידית לעסקה, להציל את מי שניתן ולהביא לקבורה את מי שכבר אינו. לא תהילה מחילה על הפקרה נוספת".
בשנת 1960 הגיעו לעזרת קיבוץ ניר עוז חברים מקיבוץ עין השופט. יחד עימם נימנה המוזיקאי יענקל'ה שגיא. במהלך שהותו בקיבוץ הצעיר של אז חיבר שגיא לחן ועליו "הלביש" חבר ניר עוז, עמירם קופר מילים. התוצאה היתה השיר "שיבולי פז", שהפך עם השנים לחלק בלתי נפרד ברפרטואר של חבורת הזמר "הגבעטרון" והוא מושר עד היום בעיקר בחג השבועות. "שיבולי פז ירחשו שיר חג", כתב עמירם קופר בשעתו, ושבוע לפני חג השבועות הקרוב התבשרו בני משפחתו וקיבוצו על הירצחו בשבי החמאס.
עמירם קופר (85), ממייסדי הקיבוץ, נשוי לנורית, שנחטפה אף היא לעזה באותה שבת שחורה, ושוחררה לאחר 17 יום בשבי, אב לארבעה ילדים וסב לאחד עשר נכדים. קופר ז"ל היה כלכלן ומשורר. "עמירם", נמסר בהודעת קיבוצו, "נרצח בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. גופתו עדיין נמצאת בשבי. עמירם ייזכר בליבנו כאיש של אנשים, בעל נפש של משורר, אדם של רעיונות ושל יוזמה".
יורם מצגר (80), אף הוא ממייסדי הקיבוץ, נשוי לתמר, שאף היא נחטפה באותה שבת שחורה לעזה ושוחררה לאחר 53 יום בשבי בעסקת שחרור החטופים, אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. הוא עבד במפעל "נירלט" שבקיבוץ ובשנים האחרונות עבד במוסך. עם היוודע דבר הירצחו בשבי החמאס נמסר מקיבוץ ניר עוז, כי "יורם נרצח לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים וגופתו מוחזקת על ידי בני העוולה. יורם ייזכר בלב כולנו כאיש נעים וחייכן, שתמיד גרם לכל אדם להרגיש מיד בבית".

5 צפייה בגלריה
חיים פרי
חיים פרי
חיים פרי
(צילום: באדיבות המשפחה)

מהמטה להחזרת החטופים והנעדרים נמסר, כי "יורם היה איש של משפחה ואנשים, סיפורים והומור. הוא היה ממקימי יקב ניר עוז".
בתוך כך גם הותר אתמול לפרסום, כי נדב פופלוול (51) מקיבוץ נירים נרצח אף הוא בשבי החמאס. אמו של נדב, חנה, נחטפה עמו בשבת של השביעי באוקטובר מביתם שבקיבוץ והיא שוחררה בעסקה לשחרור החטופים לאחר 49 ימים בשבי. אחיו, רועי ז"ל, נרצח בשבת של השביעי באוקטובר. נדב הותיר אחריו גם את אחותו איילת. כזכור, בסרטון שפרסן ארגון החמאס ב- 11 במאי האחרון, לפני כארבעה שבועות, נראה נדב פופלוול כשהוא חבול בפניו והוא מזדהה בשמו.
בקיבוץ נירים ספדו לנדב פופלוול וציינו, כי "נדב היה אדם שקט ורגיש, איש מחשבים מחונן שאהב ספרות מדע בדיוני, סדרות מתח ומשחקי קלפים עם החברים. נדב ייזכר בלב כאדם שפיו וליבו שווים, נעים הליכות ומתחשב, בן ואח מסור ודוד אוהב".

5 צפייה בגלריה
דולב יהוד
דולב יהוד
דולב יהוד
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

קראו גם:

מהמועצה האזורית אשכול נמסר, כי "כאב שלא נגמר. המומים וכואבים התבשרנו על הירצחם בשבי ארגון הטרור חמאס של ארבעה מחברינו היקרים והאהובים לקהילה, שנחטפו באכזריות כשהם חיים מתוך ביתם, יורם מצגר, חיים פרי, ועמירם קופר מקיבוץ ניר עוז ונדב פופלוול מקיבוץ נירים. מתוך תהומות הכאב אנו זועקים – החזירו את החטופים הביתה עכשיו. את החיים לשיקום ואת החללים שלא הספקנו להציל, לקבורה".