גדולה מהחיים: רחל אדרי, הידועה גם כ"רחל מאופקים" או "רחל עוגיות", הפכה לכוכבת המלחמה בזכות האומץ שהפגינה מול המחבלים שנכנסו לתוך הבית שלה. רחל הציעה לאותם מחבלים עוגיות ואוכל, מה שאולי גרם להם שלא לפגוע בה ובבעלה דוד.
3 צפייה בגלריה
רחל אדרי ובעל דוד אחרי השחרור
רחל אדרי ובעל דוד אחרי השחרור
רחל אדרי ובעלה דוד אחרי השחרור
(צילום: הרצל יוסף)
מאז האירוע ביום שבת רחל מאופקים מקבלת הודעות תמיכה רבות, גם מידוענים שונים שרוצים לשאול לשלומה. אחת מהם היא הזמרת הבינלאומית נועה קירל, שכבר הזמינה אותה להופעה אחרי המלחמה.
ימים קשים עברו השבוע על העיר אופקים, אולי הימים הקשים ביותר שידעה. אם בעבר בעת מבצעים והסלמות ביטחוניות ספגה ירי של רקטות וטילים שנורו מרצועת עזה, עם פרוץ מלחמת "חרבות הברזל", המציאות בעיר הייתה שונה לחלוטין.
במקביל לירי רקטות וטילים חדרו לעיר חוליות מחבלים, ובמקום התפתחו קרבות קשים ששיאם היה השתלטות של חוליית מחבלים על בית מגוריהם של דוד ורחל אדרי שהוחזקו שעות ארוכות בני ערובה עד שכוחות הביטחון חילצו אותם.

"באו להרוג"


"המחבלים נכנסו דרך החלון בחדר השינה והעלו אותנו לקומה העליונה", משחזר דוד אדרי. "היה להם רוע לב, הם באו במטרה להרוג. המחבלים לא היכו אותנו, אך איימו עלינו שהם שהידים ושהם יהרגו אותנו. אני אחרי אירוע לב. כולי רעדתי והזעתי".

3 צפייה בגלריה
רחל אדרי
רחל אדרי
רחל אדרי
(צילום מסך מתוך חדשות 13)

קראו גם:

רחל מוסיפה: "שאלתי את המחבלים אם הם רעבים. הכנתי להם קפה ועוגיות. הם התחילו לשיר שירים של ליאור נרקיס. הסחתי את דעתם. היינו מאוד קרובים למחבלים, אך ניצלנו. אני מודה לאלוהים שאני חיה. לא האמנתי. אמרתי לבעלי שאם נמות, נמות ביחד".
בסופו של דבר, ולאחר 15 שעות שבהן חמישה מחבלי חמאס חמושים החזיקו בבני הזוג כבני ערובה בביתם, שוחררו בני הזוג אדרי בידי לוחמי הימ"מ. המחבלים חוסלו.

3 צפייה בגלריה
היערכות משטרתית לפני הפריצה לבית
היערכות משטרתית לפני הפריצה לבית
היערכות משטרתית לפני הפריצה לבית
(צילום: הרצל יוסף)

תושבי ותושבות אופקים אינם מסתירים את חששותיהם נוכח המציאות המלחמתית שאליה נקלעו בימים האלה. "הרגשנו מה זו תחושה של פחד מוות. אנחנו מתגוררים בשכונה שקטה בעיר ופתאום הפכנו לשדה קרב", מספרת תושבת השכונה שבה התרחש אירוע התבצרותם של המחבלים, "זה היה כמו סרט אימה".