סיסמתה של רכבת ישראל "ליהנות מהדרך" אינה תופסת לגבי השירות שלה בדימונה. זה מספר שבועות מושבתת תחנת הרכבת בדימונה וקווי הרכבת אליה וממנה אינם פועלים זו תקופה ארוכה. ברכבת ישראל מנמקים את הסיבה להשבתת התחנה בשל מחסור בצוותי רכבת.
1 צפייה בגלריה
מסילת הרכבת המיותמת בין דימונה לבאר־שבע. אין תנועת רכבות
מסילת הרכבת המיותמת בין דימונה לבאר־שבע. אין תנועת רכבות
מסילת הרכבת המיותמת בין דימונה לבאר־שבע. אין תנועת רכבות
(צילום: הרצל יוסף)
למרות שבהנהלת הרכבת ציינו השבוע בתגובה לפניית "מיינט באר שבע והנגב" בנושא, כי עקב מחסור בכוח אדם הוחלט לדלל לא מעט קווים ברחבי הארץ, תושבים בדימונה אינם משתכנעים מכך וטוענים לאפליה של תושבי הנגב בהשוואה לשירותי התחבורה הציבורית הניתנים לתושבי מרכז הארץ.
תושב דימונה: "עושים מאיתנו צחוק. אפשר לחשוב כמה רכבות ביום יוצאות מדימונה. רכבת ישראל מתייחסת אלינו כאזרחים סוג ב', קשה להאמין שגוף כזה חזק לא יכול לדאוג לכך שיגיעו לכאן עובדים"
"זה נשמע לי הזוי", ציינה תושבת דימונה, "שלכל תחנות הרכבת בארץ יש כוח אדם, מלבד לתחנת דימונה. באתר של רכבת ישראל ציינו שהתחנה סגורה, וגם מטעים את הציבור בכך שיש היסעים חינם. כרגיל, מפקירים את הנגב ואת הדרום, ואפילו סוגרים לנו את התחבורה הציבורית".
קראו גם:
תושב אחר ציין: "עושים מאיתנו צחוק. אפשר לחשוב כמה רכבות ביום יוצאות מדימונה. רכבת ישראל מתייחסת אלינו כאזרחים סוג ב', קשה להאמין שגוף כזה חזק לא יכול לדאוג לכך שיגיעו לכאן עובדים, אפילו באופן זמני, וגם אם במקומות אחרים יש ירידה בתדירות הרכבות, קשה לי להאמין שיש ערים שהורידו אותן מהמפה של שירותי הרכבות לגמרי".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "בשל מחסור בצוותי רכבת, הרכבות בקו דימונה - באר־שבע צפון (אוניברסיטה) לא תופעלנה. היסעים חינמיים יופעלו בתחנה בה לא יהיה שירות רכבתי משעת סיום תנועת הרכבות ועד סיום שעות הפעילות בחצות. קווי הרכבת מדוללים בכל הארץ ולא רק בדימונה. אנחנו פועלים להחזיר בהקדם את השירות הרכבתי".
דובר עיריית דימונה, עמוס שריג, מסר: "בשיחה שהתקיימה ביום שלישי בין ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ומנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, הבהיר מנכ"ל הרכבת כי ההחלטה על הפסקת פעילות הרכבת בדימונה היא חלק מההחלטה לבצע את הצעד הזה בכל הארץ, וזאת בשל סכסוך עבודה בין ועד עובדי הרכבת לבין הנהלת הרכבת. בעקבות אותו סכסוך מונע ועד עובדי הרכבת מההנהלה לקלוט עובדים נוספים או להעסיק עובדים זמניים, ולכן בשל מחסור בכוח אדם, נאלצת הנהלת הרכבת לצמצם את פעילותה של הרכבת".
בשיחה בין ראש עיריית דימונה ומנכ"ל הרכבת, כך נמסר, הביע מנכ"ל הרכבת את תקוותו כי מיד לאחר הבחירות הקרובות להסתדרות, שיתקיימו בעוד כעשרה ימים, ייפגשו הצדדים ויגיעו להבנות והסכמות שיובילו להחזרת פעילותה של הרכבת במתכונת הרגילה והמלאה.