הפגנה סוערת של למעלה מ- 2,000 בדואים המוחים נגד נטיעות קק"ל מתקיימת משעות הצהריים (חמישי) בכביש 31. אחרי שנסגר לתנועה מצומת שוקת עד תל ערד, הכביש נפתח מחדש לתנועה, פקקים מורגשים באזור. שלושה מפגינים נפצעו מכדורי גומי ופונו לבית החולים. עד כה נעצרו כ-30 מפגינים.
(הכבישה נסגר לתנועה | צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים)

"אין שליטה על הדור הצעיר"

שוטרים פעלו לאורך השעות האחרונות לפיזור ההפגנה תוך סיוע מסוק מהאוויר. אולם נראה כי על אף האירועים האלימים של השבוע החולף, במשטרה לא היו ערוכים להפגנה שנערכה היום והבעירה את הכביש שמוביל את נופשי ים המלח אל המלונות ומשמש גם את תושבי ערד. כל אלו נאלצו לנסוע בדרכים חלופיות וארוכות יותר כדי להגיע ליעדם.
גורם בכיר במחוז הדרום של המשטרה טען היום כי לראשי הרשויות של הבדואים בדרום ולנכבדי העדה הבדואית אין שליטה של ממש על הדור הצעיר שבוחר בתקיפת כוחות המשטרה באבנים. עוד טען הגורם כי ההפגנה מופעלת על ידי מסיתים בדואים ברשתות החברתיות. עד כה כ-80 נעצרו ביומיים האחרונים במהומות בנגב.
"משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה כל עוד היא עומדת בלשון החוק ותפעל באפס סובלנות כנגד הפרת הסדר", נמסר באופן רשמי מהמשטרה. "אנו פונים לציבור להשמע להנחיות השוטרים ולבחור נסיעה בדרכים חלופיות".
1 צפייה בגלריה
המפגינים וכוחות הביטחון
המפגינים וכוחות הביטחון
המפגינים וכוחות הביטחון
(צילום: אודליה מטר)
קראו גם:
לטענת המפגינים, המשטרה מפזרת אותם בכוח ומשתמשת באמצעים לפיזור הפגנות. "שוטרים אמרו לנו לפנות את הכביש תוך עשר דקות ומיד לאחר מכן זרקו רימוני הלם. רוב המפגינים נסוגו ויש גם אנשים שנפגעו ומטופלים במקום", סיפרה עדת ראייה.
קיים חשש כי ההפגנה המתוכננת עשויה לצאת משליטה בשל קריאות של ראשי המגזר ומתיחות נמצאת בשיאה.
ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר, שנתקע היום כמו תושבים ואורחים רבים בדרכם לים המלח בעקבות סגירתו של כביש 31, התייחס למהומות: "לאורך השנים אנו מעודדים דו קיום ושיתוף פעולה עם הבדואים בנגב. אנו עובדים וחיים ביחד, אך לא יתכן שגבולות המחאה יחצו ויפגעו בנו, בפרנסתנו ובמרקם היחסים העדין כאן. אני קורא לראש הממשלה והשר לביטחון פנים להשיב את המשילות והחיים הבריאים לנגב. אנו מצדנו נמשיך לחפש הנהגה אחראית כדי להמשיך ולחיות זה לצד זה".
מהוועד להצלת הנגב נמסר: "על תושבי מדינת ישראל לדעת כי ביומיים האחרונים הנגב תחת מתקפה של גורמים טרוריסטים בגיבוי החמא"ס, אשר עושים הכל בכדי לרצוח יהודים ולהבעיר את השטח. אנו קוראים לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר לביטחון פנים עומר בר לב להכריז על הנגב כאיזור אסון לאומי ולהזרים לכאן כוחות במיידי. נגיע בקרוב עם מאות אנשים לשתול את העצים שנעקרו".
(הפגנה סוערת של המגזר הבדואי על כביש 31 | צילום: אודליה מטר)
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב