עצב גדול ירד על באר־שבע ועל עולם התרבות בעקבות פטירתו של רם גיל ממיתר, מפיק, צלם, יוצר תוכן ועורך סאונד, אחד המובילים בארץ, שעבד עם גדולי האומנים והיה שותף להפקות נחשבות.
"רם היה איש גדול וענק, איש מלא רוח ונתינה. הוא היה אחד הגאונים בתחומי ההפקות והדיגיטל", אמרו מכרים וחברים שעבדו עמו בשנים האחרונות. רם גיל ז"ל נחשב למקצוען ובעל ידע עשיר בתחומי התרבות. הוא עמד מאחורי הפקת אלפי הצגות, מופעים, תוכניות טלוויזיה, קולנוע, ועוד.
3 צפייה בגלריה
רם גיל ז"ל. החברים כבר מתגעגעים אליו
רם גיל ז"ל. החברים כבר מתגעגעים אליו
רם גיל ז"ל. החברים כבר מתגעגעים אליו
(מתוך עמוד הפייסבוק )
הידיעה על פטירתו בטרם עת, לאחר שאושפז בבית החולים, היכתה בחבריו, משפחתו, ומאות אנשי תרבות בכל רחבי הארץ.

הכתובת של כולנו

דדי אלופר, מפיק ומנכ"ל "הבית למחול", התקשה לעכל את הבשורה הקשה. "הדואט שלי ושל רם התחיל בשנת 97', בהיכל התרבות בבאר־שבע. גולת הכותרת שלנו היה מסע ההופעות שיצאנו אליו בלונדון. ביקשתי ממנו עזרה טכנית למסע הזה, והפכנו מאותו רגע לחברים, ומשם קיימנו עשרות מופעים ופרויקטים. בכל פעם מחדש רם איתגר אותי כיוצר וכמפיק לטפס שלב, מפני שהוא כל הזמן בא עם רעיונות חדשניים ומופעים, והרבה פעמים ההתלהבות שלו הדביקה אותי".
אלופר הוסיף כי "רם הוא אחד מאנשי המדיה המובילים בארץ, הוא הכניס לבאר־שבע את המדיום הנוסף בחיים של כולנו שנקרא המסך. כבר בשנת 97' התחלנו לצלם סרטים למופעים, ומאז ועד היום כל מי שרצה להבין מה חדש ואיך משלבים מסכים ווידאו־ארט, או כל דבר העולה על רוחך בעולם המוליטמדיה, הכתובת של כולנו היתה רם".
אלופר ליווה את רם גיל גם בימיו האחרונים, וסיפר: "בנימה אישית, רם עבורי הוא חבר טוב. ב־25 השנים האחרונות לא זכור לי שמישהו ביקש ממנו עזרה ולא קיבל. רם נהג להיכנס לחדר ותמיד זרח ממנו אור, באותו רגע ידעתי שיש לו רעיון חדש. מרגע שהקמנו את להקת המחול 'סול' רם שימש כעורך וידאו והיה הצלם הראשי של הלהקה, הוא היה הרוח החיה וחלק בלתי נפרד מהצוות".

נגע באנשים

"עצוב לי מאוד", אמר ראש מינהל תרבות בחברת "כיוונים", יאיר נגיד. "רם, האיש הנפלא הזה, הלך לעולמו בטרם עת והוא בן 44 בלבד. את רם אני מכיר למעלה מ־30 שנה. במקיף ג', כשעליתי בכיתה י"ב על הבמה, רם גיל כתלמיד תיכון עלה על הקונסולה ועשה סאונד להצגת תיאטרון בקור הרוח והידע המקצועי העצום שהיה לו עוד כילד פלא. רם גיל היה גאון".
3 צפייה בגלריה
רם גיל (מימין), יאיר נגיד ונוריאל שבת באחד הקליפים לערוץ המקומי
רם גיל (מימין), יאיר נגיד ונוריאל שבת באחד הקליפים לערוץ המקומי
רם גיל (מימין), יאיר נגיד ונוריאל שבת באחד הקליפים לערוץ המקומי
(צילום פרטי)
נגיד סיפר עוד על אישיותו של רם. "הוא הכיר את המקצוע כל כך טוב, הוא ידע סאונד, תאורה, צילום, עריכה, בימוי, תוכן, והוא נגע בכל כך הרבה אנשים עם הומור ציני וחכם מאוד שמיוחד רק לו. הוא ייעץ, נתן מעצמו ונרתם לכל כך הרבה פרויקטים אמנותיים בבאר־שבע.
"בכל פרויקט גדול שהפקנו בבאר־שבע, רם גיל היה חייב להיות בלופ ההתייעצות. בהיבט האישי עברתי כל כך הרבה חוויות עם רם, נהנתי כל כך מהמקצועיות שלו, מהחוכמה שלו, וכמובן מהחברות שלו. עצוב לי מאוד, עצוב לכל האנשים שהכירו את רם, עצוב להמון אנשים מעסקי הבידור, הפוליטיקה, התקשורת, וכל אדם שזכה לכמה דקות של חברות וחוכמה מהאדם הזה".

חברות קסומה

המפיקה וסמנכ"לית "הבית למחול", צליל הרוש, שהיתה בקשרי חברות הדוקים עם רם, סיפרה על האיש הייחודי. "14 שנים של חברות כל כך מיוחדת, מצחיקה, מקצועית, כנה, חדה, אוהבת בדיוק כמוך.
3 צפייה בגלריה
 דדי אלופר עם רם גיל ויוסי בן דוד בלונדון
 דדי אלופר עם רם גיל ויוסי בן דוד בלונדון
דדי אלופר עם רם גיל ויוסי בן דוד בלונדון
(צילום פרטי)
אני לא מצליחה לעכל בכלל שלא תהיה פה יותר. החבר הכי חד, מצחיק, מקצוען ברמות הכי גבוהות שיש, יצירתי, שנון, פשוט, שראה בחיים כמו מגרש משחקים, שהצליח לשכלל ולהפעיל כל דבר על שלט. הוא מיגנט אליו כל כך הרבה חברים מכל הקשת והגוונים, תמיד היה המוח הכי מבריק, בשילוב פשטות מרתקת".
קראו גם >>>
הרוש סיפרה עוד כי רם היה איש מיוחד מאוד. "רק מי שפגש את רם יצליח להבין כמה הוא מיוחד. הוא ליווה אותי בדרכי, ברמה החברית והמקצועית, ידע בדיוק איפה לתמוך ואיפה לתת בראש, צחק עליי בלי סוף. האהבה הגדולה שלו היתה 'לעבוד עליי' והוא דאג שתמיד כל הסביבה תשתף איתו פעולה. חוויתי איתו רגעי חברות קסומים ומיוחדים שלא יהיו לי עם אף אחד אחר".

נרגש ונלהב

השחקן אורן כהן ביכה את מותו של רם גיל. "כמה התפללנו, כמה קיווינו לנס, הלב נשבר. הכרנו לפני כ־17 שנה, מחזור ראשון של בית ספר למשחק בבאר־שבע. היית נרגש ונלהב מזה שיש מהפיכה תרבותית בהתהוות, בעיר שכל כך אהבת, מהרגע הראשון זה היה סיפור אהבה בינינו, בכל מפגש איתך שהתחיל במשפט 'נו כבר, מתי נעשה משו יחד', ואיכשהו תמיד נזכרת 'בחצר של סרוסי'.
אתה חשבת לצלם את זה, לתעד את זה ולהעלות לפייסבוק בימים שעוד לא כל כך הבנו מה זה פייסבוק בכלל. אתה כהרגלך הקדמת את כולנו ואת זמנך בכמה צעדים, אני מודה על הזכות להכיר אותך, להכיר אדם גדול עם לב ענק", כתב כהן בדף בפייסבוק.
כהן סיפר עוד כי גיל ז"ל העצים את כל מי שהיה סביבו. "בכל פרויקט, אירוע או הנחיה שעשיתי, ברגע שהבנתי שהוא האיש מאחורי העדשה, הייתי רגוע ונינוח כמו תינוק שיודע שיש מי שידאג לו וישמור עליו".
צביקה הדר, הקומיקאי ומנחה הטלוויזיה, בן באר־שבע, שהכיר את רם גיל מקרוב, כתב בעמוד הפייסבוק: "אני לא תופס שנפרדים ממך, רם גיל. הלב בוכה, היד רועדת. כל כך הרבה תוכניות, יעדים ופסגות שתיכננו לכבוש. מקצוען, שנון, מוכשר, צנוע, וחבר אהוב".
רן שקד, בעלי "זאפה" באר־שבע וחבר קרוב, כתב: "שלום חבר שלי, עכשיו כולם יידעו מי זה רם, יידעו מה שאני מכיר ויודע כבר 22 שנה, הטוב ביותר מכולם, אין נושא, אין תחום, אין בעיה שהוא ליווה אותי בכל תחנות חיי. צנוע, מצחיק, ישר ואהוב. בכל אירוע, בכל הפקה, בכל חמישי היינו יחד, גם אם זה רק לדקה. כבר מתגעגע אליך".
קראו גם >>
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב