במחלקת הקורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה ב'סורוקה' מקבוצת מאושפזים נכון להיום (חמישי) 37 מטופלים, מתוכם 18 במצב קשה. עם זאת, יש גם בשורה טובה - ניצלו חייה של קטיה לאונטייב שחלתה בקורונה בגל הקודם ומאושפזת בבית החולים כבר חמישה חודשים.
1 צפייה בגלריה
קטיה והצוות הרפואי
קטיה והצוות הרפואי
לאונטייב עם הצוות ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בסורוקה
(צילום: דינה פרנקל, סורוקה)
לאונטייב (38) אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ קורונה במצב קריטי. מתוך חמישה חודשי אשפוז, היא הייתה מחוברת למכונת האקמו במשך כשלושה חודשים. השבוע חל שיפור ניכר במצבה והיא הועברה לשיקום, לא לפני שהודתה לצוות הרפואי שהציל את חייה.
קראו גם:
ד״ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בסורוקה ומנהל השירות לאקמו ולכשל נשימתי בביה״ח: ״חולי הקורונה בגלים הקודמים היו חולים קשים מאד, שסבלו מפגיעה ריאתית קשה ביותר. הקשים שביניהם חוברו למכונת האקמו, חלקם לעתים למשך שבועות ארוכים. הפגיעה הריאתית מקורונה הינה פגיעה קשה שאינה מאפשרת חיים. הודות לעבודה המסורה של הצוותים ושימוש בטכניקות ובטכנולוגיות מתקדמות אנחנו מצליחים להציל אחוז משמעותי גם מהחולים הקשים ביותר".
עוד הוסיף ד"ר גלנטה והדגיש כי, "טיפול בחולים אלה אורך זמן רב עם השלכות משמעותיות על מצבו הגופני והנפשי של החולה ושל משפחתו״.
בד בבד, לאור העלייה במספר המאושפזים והתחלואה הגבוהה, מחמירים במרכז הרפואי את נהלי הביקור. מבית החולים נמסר כי, "בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולמען שמירה על בריאות המטופלים, המבקרים והעובדים, אנו מאפשרים כניסת מבקר אחד בלבד למטופל, ומבקשים להימנע מכניסות ומביקורים שאינם הכרחיים. אנו נוקטים בכל אמצעי המיגון הנדרשים לשמירת בטיחות המטופלים והעובדים ומגבירים את אמצעי האכיפה".
לעדכונים - חדשות באר שבע