אף עין לא נשארה יבשה הערב (יום ב') בבית העלמין הצבאי בבאר שבע, בשעה שהובאה למנוחת עולמים לוחמת מג"ב שירה חיה סוסליק ז"ל, תושבת באר שבע שנרצחה אתמול בפיגוע בתחנה המרכזית.
2 צפייה בגלריה
הלווית לוחמת מג"ב שירה סוסליק ז"ל
הלווית לוחמת מג"ב שירה סוסליק ז"ל
הלווית לוחמת מג"ב שירה סוסליק ז"ל
(צילום: יעקב לוי)

בן זוגה, נועם, ספד לה בבכי והתקשה להיפרד. הוא סיפר כיצד הכיר את שירה לפני מספר חודשים ומאז היו ביחד: "ידעתי שזה משהו שונה", סיפר, ותיאר על הרגעים שהגיע למקום הפיגוע בסניף מקדונלד'ס: "זכיתי להיות איתך ברגעים האחרונים שלך בזירה. לאחר שהצלחנו לנטרל את המחבל, רצתי ישר לחפש אותך, לראות אם קרה משהו - ואת הראשונה שמצאתי.
"אני מצטער שלא הייתי שם דקה קודם, בשביל לחטוף במקומך ולתת לך לברוח איכשהו. ראיתי אותך שוכבת בזווית, רואים שחתרת למגע, כל האנשים רצו בכיוון אחד לברוח ואת רצת הפוך. לנצח תהיי האהבה הכי גדולה שלי".

2 צפייה בגלריה
 סמ"ש שירה חיה סוסליק ז״ל
 סמ"ש שירה חיה סוסליק ז״ל
סמ"ש שירה חיה סוסליק ז״ל
(צילום: דוברות המשטרה)

מאות הגיעו למסע ההלוויה, ביניהם מפכ"ל המשטרה ניצב דני לוי, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', מפקד תחנת המשטרה ניצב משנה שלומי דראי וצמרת מג"ב וכוחות הביטחון.

הלווית שירה סוסליק ז"ל
(צילום: יעקב לוי)


האחות, אורית, נפרדה בדמעות: "איך מתחילים לסכם אותך? שירה שלנו, אחותי, היהלום של הבית, מוזר לחשוב שרק שנה אחת אחורה את תמכת בתפקידך במשפחות שאיבדו את היקר להם מכל, ותראי אותנו היום, בדיוק באותו המקום, אבל אחרת.
"חשוב שתדעי כמה כוח והשראה השארת מאחוריך, כמה הענקת לנו ולסובבים אותך בחייך הקצרים והכה מלאים. עכשו כשהלכת ברור לנו שאלוהים לוקח רק את הכי טובים. מוקדם לנו שהלכת".
יניב, אחיה של שירה, ספד לה: "גאה בך שהגנת עלינו ועל המדינה. אין לי צל של ספק, שאם היתה לך בחירה להקריב את גופך למעננו לא היית חושבת פעמיים ופועלת באותה צורה. אני אוהב אותך, תודה על מי שהיית ועל מי שתהיי בלב של כולנו".

קראו גם:

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, אמר בהספדו: "שירה, הלוחמת האמיצה שלנו, שילמה את המחיר הכבד ביותר, במאבק הבלתי פוסק להבטחת ביטחונו ושלומו של הציבור.
המציאות הביטחונית קשה, פיגוע רודף פיגוע, יחד עם זאת, פיגועים אלה לא ירפו את ידינו ונצא מהם מחוזקים ונחושים יותר. אני מתחייב כי נמשיך לעשות כל שביכולתנו, על מנת לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל, וידנו תשיג את כל מי שינסה לפגוע בשוטרינו ובאזרחי המדינה משטרת ישראל מרכינה היום ראשה עם מותה של שירה. בשמי, בשם משטרת ישראל ועם ישראל, אני מצדיע לך יהי זכרך ברוך!״
מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, ספד בהלוויה: "דווקא במקום שבו נהגה שירה חיה לבצע בשגרה את משימתה המבצעית יחד עם חברותיה - סיירות מג"ב דרום, על מנת לספק תחושת ביטחון לאזרחים בעיר, היא הפכה למגן אנושי וספגה ראשונה את האש עד שחוסל אותו בן עוולה נתעב. שירה שילמה בחייה, אך בזכותה ובזכות חברותיה, ניצלו חייהם של רבים.
"שירה שעוד טרם מלאו לה עשרים חיה חיים מלאים, רקדנית מוכשרת שזנחה את כישרונה לטובת שירות משמעותי במשמר הגבול, בחזית הזירה הביטחונית. חבריה מספרים על נפש אצילה שהאירה כל מקום אליו נכנסה, מקצוענית אמיתית שחלמה על קריירה בקבע ובמסלול הקצונה ועוד תוכניות רבות שלצערי כבר לא תזכה לממש.
"שירה חיה, אני מבטיח לך שאת שירת חייך שום בן עוולה לא יגדע. רבים, רבים הסיפורים שנערמים מאז אתמול אודותיך. על דמותך המיוחדת, החברה הנדירה שהיית עבור עמיתיך וחבריך מהבית ומהיחידה, הפקודה המסורה שהיית למפקדיך והלוחמת הנחושה שאהבה את המדינה שלה יותר משאהבה את עצמה".
שירה חיה סוסליק ז"ל, בת 19 במותה, הותירה הורים, סבטלנה ומשה, האחות שירה, ושני אחים, בני ויניב. יהי זכרה ברוך.