תגובות רבות הערב (יום א') מכל קצוות הקשת הפוליטית לפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, שאותו ביצע אזרח בדואי מהנגב.
1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע
(צילום: דוברות מד"א)

חבר הכנסת לשעבר טאלב אלסאנע, יו״ר ועדת ההיגוי העליונה לערבי הנגב, אמר בעקבות האירוע: "אנו מגנים בתוקף את המעשה הנפשע , שולחים תנחומים למשפחות ההרוגים ואחולי החלמה לפצועים, ומזהירים מפני הכללות או הסתה נגד החברה הבדואית אשר שלמה מחיר כבד לפני שנה ביום 7.10 השחור הן על ידי נרצחים או חטופים כאשר החברה הבדואית כשאר החברה בישראל ממתינה ומתפללת לחזרת בניה החטופים בשלום.
"החיים המשותפים בנגב הם נכס ואסור לאפשר לאף אחד לפגוע בנכס חשוב זה במיוחד בתקופה גורלית ורגישה שאנו ביחד עוברים ואת המחלוקות יש לנהל ע״פ החוק ואך ורק במסגרת החוק.
"צריך לאפשר למשטרה ולגורמי הבטחון לחקור את הארוע הקשה ונסיבותיו ולהזהר מפני האשמות או הכללות המשרתות גורמים קיצוניים המעוניינים לפגוע במערכת היחסים והחיים המשותפים במדינה בכלל ובנגב בפרט".
בתנועת רגבים הגיבו מנגד בחריפות: "בעשרים השנים האחרונות כל הפיגועים בנגב נעשו ע"י תושבי הנגב. הפיגוע הרצחני בבאר שבע על ידי תושב חורה הוא תמרור אזהרה נוסף על פרשת הדרכים של האוכלוסיה הבדואית בנגב. כל הפיגועים בעשרים השנים האחרונות בנגב נעשו ע"י תושבי הנגב עצמם שעוברים תהליכי איסלמיזציה קיצונים בהיעדר חוק ומשילות. הפיכתם של עשרות אלפי פלסטינים עם זהות וחינוך רדיקליים, בהם משפחתו של איסמאעיל הנייה, לאזרחי ישראל בעקבות פסיקת בג"ץ אודות הפוליגמיה מסוכנת והרסנית.
"בחברה הבדואית ישנם שנפגעו קשות בטבח השביעי לאוקטובר, ומאידך ישנם רבים המעורבים בטרור ללא הפסקה נגד מדינת ישראל בהברחות נשקים ואף בהסתרתם מחבלי הנוחב'ה ועוד.

קראו גם:

"בפרשת דרכים זו, מדינת ישראל חייבת לסמן את הכיוון הברור שהנגב והתושבים הבדואים הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. זהו הזמן למעשים ולא לגרירת רגליים. אכיפת החוק ושמירתו לצד הסדרת ההתיישבות הבדואית היא ההבטחה של עתיד הנגב כולו בתוך מדינת ישראל".