פיגוע קשה בלב העיר: מחבל פתח בצהריים (יום א') בירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, מהירי נרצחה סמ"ש שירה חיה סוסליק ז״ל, סיירת במג״ב דרום. ו-10 בני אדם נפצעו. מאבטחים וחיילים שהיו בזירה חיסלו את המחבל, אזרח ישראלי, תושב הפזורה הבדואית הסמוכה לחורה.
3 צפייה בגלריה
 סמ"ש שירה חיה סוסליק ז״ל
 סמ"ש שירה חיה סוסליק ז״ל
סמ"ש שירה חיה סוסליק ז״ל
(צילום: דוברות המשטרה)

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל ומשמר הגבול מודיעים בצער ויגון רב על נפילתה של סמ"ש שירה חיה סוסליק ז״ל, סיירת במג״ב דרום, אשר נפלה בהתקלות עם מחבל בפיגוע שארע היום בתחנה המרכזית בבאר שבע. יהי זכרה ברוך. הודעה נמסרה לבני המשפחה. משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחה השכולה ביגונה ותלווה אותה לעד".
סמ"ש שירה חיה סוסליק ז"ל היתה תושבת שכונת נווה נוי בבאר שבע ובוגרת תיכון מקיף א'.

ירי ודקירות במקדונלד'ס


ההערכה היא כי המחבל החל לירות ואף לדקור בני אדם בסניף מקדונלד'ס שבתחנה המרכזית. באותה שעה שהו מאות אנשים באזור. מעדויות שהצלחנו ללקט עולה כי המחבל החל לפתוח בירי לעבר הסועדים ובמקום נוצרה מהומה גדולה. שברי הזכוכית במקום מעידים על מה שהתרחש.
"בדיוק יצאתי מהקניון ופתאום שמעתי ירי, ראיתי אנשים רצים מהתחנה ומתרחקים, הבנתי שמשהו לא טוב קורה, מיד רצתי לכיוון הדואר כדי להתרחק כמה שאפשר", מספרת עדת ראיה.
ממד"א נמסר כי בשעה 14:27 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פצועים סמוך לתחנה המרכזית בבאר שבע. בעקבות כך הוזנקו למקום כוחות חירום ומשטרה גדולים.

זירת הפיגוע
(צילום: יעקב לוי)

לאחר בדיקות רפואיות, חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו בזירה את מותה של צעירה כבת 25 ופינו לבית החולים סורוקה 10 פצועים, בהם בת 20 במצב בינוני עד קשה עם פצעי ירי, 4 במצב בינוני כבני 20 עם פצעי ירי, 5 במצב קל עם חבלות ופציעות מרסיסי זכוכיות. בנוסף פונו על ידי צוותי מד"א 3 נפגעי חרדה.
פראמדיק בכיר במד"א בוריס מנטו סיפר: "הגענו למקום במהירות בכוחות גדולים, ראינו צעירה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלה הייתה קריטית ולצערנו נאלצנו לקבוע מותה במקום. במקום הייתה המולה רבה, בסריקה של צוותי מד"א ראינו עוד מספר פצועים, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א כשמצבם יציב".

9 שנים אחרי, המחבל חיקה את בן משפחתו


המחבל עצמו חוסל בשטח על ידי מאבטחי התחנה וחיילים שהיו בזירה. מהחקירה עלה כי מדובר באחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, (29), תושב הפזורה הבדואית הסמוכה לחורה ובעל עבר פלילי. הוא קרוב משפחתו של המחבל מוענד סאלם אלעוקבי בן ה-21, אף הוא תושב פזורת חורה, שביצע בדיוק לפני תשע שנים (אוקטובר 2015) את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע.
במהלך אותו פיגוע הגיע אז אלעוקבי למתחם התחנה המרכזית כשהוא חמוש באקדח ובסכין, עקב אחר חייל גולני, סמל עומרי לוי בן ה-19 וירה בו למוות ולאחר מכן חטף את נשקו. אלעוקבי המשיך אז במסע הירי שלו במהלכו הוא פצע מספר אנשי ביטחון. בסופו של קרב יריות בינו לבין אנשי יס"מ של משמר הגבול הוא נורה וחוסל.
תשע שנים בדיוק לאחר אותו פיגוע שב קרוב משפחתו של אלעוקבי וביצע באותה זירה את הפיגוע הרצחני.
מסורוקה נמסר כי שניים מהפצועים במצב קשה, 4 במצב בינוני ו-2 במצב קל. עם קבלת ההודעה נערכו בסורוקה בכוחות מתוגברים של צוותים רב מקצועיים לקבלת הפצועים.

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

כוחות משטרה רבים של המחוז הדרומי הגיעו לזירה וקיימו סריקות באזור בשילוב מסוק, בחשד להימצאות סייענים שעזרו למחבל להגיע לזירת הפיגוע בתחנה המרכזית.

קראו גם:

בעומר סוגרים שערים


מעיריית באר שבע נמסר: "תושבות ותושבים יקרים, אנחנו מבקשים שלא להגיע למקום ולאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם. אנו נעדכן בהקדם כאשר הפרטים יתבהרו".
מהמועצה המקומית עומר נמסר כי בעקבות הפיגוע בבאר שבע, ובהמשך להערכת מצב שהתקיימה כעת, הוחלט כי שערי היישוב יהיו סגורים מעתה ועד ליום שלישי בבוקר. הכניסה לעומר תתבצע מרחוב תמר בלבד.
בנוסף, המועצה מתגברת את הסיורים בתוך היישוב ע׳׳י כוחות הביטחון, יחידת הג׳יפים המשטרתית וצוותי משטרה נוספים. על כל עניין או חשד ניתן לפנות למוקד היישובי בטלפון: 08-6291100.