האסיר אדם איטל, המרצה ארבעה מאסרי עולם ועוד 15 שנות מאסר, לאחר שהורשע בשעתו ברצח הנערים איתן איזמאילוב ורוסלאן קובייב בפיצוצייה בבאר-שבע ובחיסולם של שני עבריינים מהמגזר הבדואי, נעצר בתחילת השבוע בחשד לסחיטת איש עסקים מוכר בבאר-שבע, כאשר שותפים לו שני חשודים נוספים בפרשה הזו.
2 צפייה בגלריה
אדם איטל
אדם איטל
אדם איטל
(צילום: הרצל יוסף)
על פי חשד המשטרה, היה אדם איטל חלק מקשר שמטרתו סחיטה של איש העסקים לקבלת כספים שאיש העסקים היה חייב לאדם אחר. ביצוע השיחות בין איטל לבין איש העסקים היה באמצעות שני החשודים הנוספים בפרשה, שאף הם נעצרו על ידי המשטרה.
אתמול (יום שלישי) הובאו שלושת החשודים לבית משפט השלום בבאר-שבע לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשמונה ימים. לטענת נציג המשטרה, איטל דיבר עם הקורבן מספר פעמים, דרש ממנו כסף באיומים מרומזים, אבל עבים מאוד. איטל, כך לטענת המשטרה, אף הגדיל לעשות לאחר שהקורבן לא ענה לו ושלח לו מכתבים לבית גרושתו וגם שלח אנשים לבית גרושתו על מנת להעביר לה מכתב.

2 צפייה בגלריה
כלא באר שבע
כלא באר שבע
מרצה 4 מאסרי עולם
(צילום: הרצל יוסף)

"זה אולי לא ממשי", ציין נציג המשטרה במהלך הדיון בהארכת המעצר, "במובן של 'אני אבוא', 'אני אעשה', אבל ברגע שאדם מגיע לבית של הגרושה זה מראה על מסוכנות, על חשיבות מעבר. ישנם מעורבים נוספים שטרם נחקרו בפרשה. מדובר באסיר עולם שמרצה ארבעה מאסרי עולם. ישנן פעולות שגם הוא יכול לשבש. לכן, אבקש הארכת מעצר".

קראו גם:

אדם איטל עצמו, שבחר לא להיות מיוצג על ידי עורך דין בדיון, אמר כי "אני מבין את הצורך של הגוף החוקר ואני מבין את העניין החקירתי. אני גם מסכים לימי המעצר האלה. יש עניין אחר... נושא הפיריון שלי ושל אשתי. שינוי הסטטוס משפוט לעצור, זה קצת משליך על התנאים. אנחנו לפני התייחדות. הסטטוס אמנם השתנה, אבל אמרו שחוץ מטלפון לא יפגעו לי בשום תנאי, גם לא במוצרי חשמל".
באשר לחשדות נגדו אמר אדם איטל, כי "אני דיברתי עם אותו אדם שטען שדיברתי איתו. אני שיתפתי פעולה בחקירה , עניתי על כל השאלות. לא היתה לי כוונה לאיים. אני מאמין שאם פלוני היה פונה וזה לא היה אדם איטל, אסיר עולם, זה לא היה מגיע לנקודה הזו. הדברים הוצאו מהקשרם.
הוא הוסיף: "אני משתף פעולה ואין לי שום כוונה להמשיך את השיחות האלה. אין לי שום פחד, לא ממצטבר של 6 שנים, 600 שנה או כמה ימים. זה אותו דבר. לצאת מבית סוהר על רגליים הסיכון הוא אפסי. אם יש לי מה להגיד אני אומר וברוך השם אין לי".
כאמור, המשטרה מייחסת לאדם איטל חשד לעבירות של קשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים ואיומים.
שופט בית משפט השלום בבאר-שבע, רפאל ימיני, ציין בהחלטתו להאריך את מעצרו של איטל בשישה ימים, כפי שהוארך גם מעצרם של שני החשודים הנוספים בתיק הזה, כי "עיון בחומר החקירה, ובכלל זה בדו"ח הסודי, מלמד כי קיים יסוד סביר לחשד כנגד המשיב לביצוע העבירות המיוחסות לו בבקשה וכי מתקיימות עילות המעצר, הן המסוכנות והן השיבוש".