קו הרכבת בנגב המערבי מבאר־שבע לתל־אביב דרך אופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון, לא יורד מסדר היום.
2 צפייה בגלריה
רכבת באר שבע
רכבת באר שבע
רכבת באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
השבוע שיגרו ראשי הרשויות המקומיות באזור הנגב המערבי, בהם ראשי הערים של אופקים, נתיבות ושדרות וראשי המועצות האזוריות אשכול, בני שמעון, מרחבים, שדות נגב, שער הנגב, וחוף אשקלון, מכתב לשרת התחבורה, מירי רגב, ולמנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, בדרישה לצמצם באופן משמעותי את מספר התחנות במסלול מאופקים לתל־אביב.
"יש לצמצם ללא דיחוי את מספר התחנות הגבוה, אשר מכביד באופן יומיומי על מספר גדל והולך של נוסעים ברכבת ומשרת אזור קטן בהרבה", ציינו ראשי הרשויות במכתבם, "הערים אופקים, נתיבות ושדרות והמועצות האזוריות מרחבים, בני שמעון, אשכול, שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון, נמצאות בתקופת הצמיחה המשמעותית ביותר מאז הקמתן. בשנים האחרונות הוכפלה כמות התושבים ברשויות אלו, ובשנים הקרובות תוכפל אוכלוסיית האזור פעם נוספת. הרכבת היא כלי מרכזי ומשמעותי ביותר בפיתוח של אזור מערב הנגב, בכלל, ושל עוטף עזה, בפרט".

מחכים לפתרון


במסלול הנוכחי של קו הנגב המערבי נדרשים הנוסעים מתחנת אופקים לכיוון תל־אביב לעבור דרך לא פחות מעשר תחנות עד הגעתם לתל־אביב. בין השאר מדובר בתחנות כמו יבנה מזרח, רחובות, באר יעקב, לוד ולוד גני אביב.
"לא ייתכן", קובלים ראשי הרשויות במכתבם לשרת התחבורה ולמנכ"ל הרכבת, "שנסיעה מאופקים לתל־אביב תיארך קרוב לשעתיים, זמן ארוך יותר מאשר נסיעה ברכב. זה מצב לא הגיוני ולא אטרקטיבי. רק רכבת אשר תאפשר תנועה בזמן קצר תבטל את המושג פריפריה ותפרוץ את גבולות מדינת גדרה־חדרה. זהו אינטרס ביטחוני, כלכל וחברתי מהמעלה הראשונה. במקום זאת, מרחיקה רכבת הנגב במסלולה הנוכחי את אזור מערב הנגב ממרכז הארץ. הגיע הזמן שתושבי מערב הנגב, הסובלים לאורך זמן מירי מאסיבי של רקטות מרצועת עזה, יוכלו לקבל פתרון תחבורתי שמגיע להם במקום להאריך את נסיעתם".

2 צפייה בגלריה
רכבת - תמונת פייסבוק
רכבת - תמונת פייסבוק
הרכבת עוצרת יותר מדי
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל פועלת בסט אילוצים תפעוליים נרחב הכולל בין היתר מחסור חמור בתשתיות מסילה ברחבי הארץ. בשל מחסור זה לא ניתן להפעיל ברוב המוחלט של המקרים רכבות מהירות המדלגות על תחנות בדרך, ללא צמצום השירות למשתמשי אותן תחנות ביניים. כמו כן כידוע, פועלת רכבת ישראל לחישמול מקטעי המסילה ברחבי הארץ, מה שמצמצם זמנית את מספר המסילות הזמינות לשירות, ובכך את הגמישות התפעולית. עם סיום הפרויקט באזור הנגב המערבי, ישופר השירות הרכבתי במספר מישורים כגון: שעות וימי פעילות, תדירות ועוד. כמו כן נזכיר כי בהתאם לדרישת התושבים באזור הנגב המערבי, העמדנו לרשותם שירות רכבתי למרכז ללא צורך בהחלפת רכבות, מה שמשפר את נוחות הנסיעה".