בני משפחה, חברים ומכרים ליוו הבוקר (חמישי) למנוחת עולמים בבית העלמין של באר שבע את אייל (אליהו) חדאד ז"ל, שנרצח במהלומות גרזן על ידי שכנו.
3 צפייה בגלריה
מסע הלוויתו של אייל אליהו חדאד ז"ל
מסע הלוויתו של אייל אליהו חדאד ז"ל
מסע הלוויתו של אייל אליהו חדאד ז"ל בבאר שבע
(צילום: באדיבות המשפחה)
אייל (אליהו) חדאד בן 35 במותו, יהודי תושב ג'רבה, נרצח לפני כשבועיים באופן אכזרי בעיירה צפונית מזרחית לפריז, וגופתו התגלתה ביער. הרוצח, שכנו המוסלמי של חדאד ז"ל, הסגיר עצמו, וסיפק גרסאות סותרות. אחת הגרסאות הייתה שהמנוח היה חייב לו כסף, והגרסה השנייה הייתה שרצח אותו על רקע היותו יהודי. מחקירת האירוע עלה כי הלם בו בגרזן, ושרף את גופתו כדי שלא יזהו אותו.
נציגי הקהילה בצרפת דורשים בתוקף מהשלטונות לחקור את האירוע החמור, ולשים קץ לגל האנטישמיות הגואה בצרפת. חבר הפרלמנט היהודי בצרפת, מאיר חביב, אף קרא לפתוח בחקירה, ולא להסתיר את האירוע על רקע האנטישמי.

3 צפייה בגלריה
אייל אליהו חדאד ז"ל
אייל אליהו חדאד ז"ל
אייל אליהו חדאד ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

נציגים מהקהילה היהודית נכחו בלוויה היום בבאר שבע, והביעו זעזוע עמוק מהרצח המתועב. רב העיר באר שבע וראש אבות בתי הדין, יהודה דרעי, ספד ואמר: "האנטישמיות בצרפת לא פוסחת על אף יהודי, כל בית ישראל יבכו את השרפה. באליהו היו כל הסממנים היהודיים, היו בו גמילות חסדים, רחום וחנון, כשיהודי נרצח באכזריות על רקע אנטישמי צריך להיות אבל בכל בית ישראל".

3 צפייה בגלריה
לוויתו של אייל אליהו חדאד ז"ל
לוויתו של אייל אליהו חדאד ז"ל
לוויתו של אייל אליהו חדאד ז"ל. דרישה לחקירה
(צילום: באדיבות המשפחה)

סגן ראש העירייה, הרב גדי מזוז, דיבר על מידותיו הטובות של המנוח: "אליהו ספג לימוד תורה ומידות טובות, הלך להתפרנס בכבוד בצרפת וקמו עלינו לחלותינו, נמשיך להילחם באנטישמיות".

קראו גם:

צבי עמרם, ראש הקהילה היהודית בצרפת, נשא אף הוא דברים ואמר כי את נושא החקירה הוא משאיר להזדמנויות אחרות: "באנו לחלוק כבוד אחרון לנפטר ולכבד את המשפחה, מדובר ברצח נתעב וברברי שהרוצח ביצע, אנחנו משתתפים באבלה של המשפחה".