הותר לפרסום כי בפעילות משטרת ישראל וכוחות צה"ל סוכלה הברחת אמצעי לחימה בגבול ירדן. המבצע שזכה לכינוי "באור אחרון", בוצע ע"י לוחמי יחידת מג"ן של מרחב הנגב וכוחות חבירים מצה"ל והמשטרה.
1 צפייה בגלריה
תפיסת הנשק ליד קיבוץ נווה אור
תפיסת הנשק ליד קיבוץ נווה אור
תפיסת הנשק ליד קיבוץ נווה אור
(צילום: דוברות המשטרה)
סיכול החוליה בוצע בתאריך 21.8.2022 בשיתוף יחידות מחוז דרום במשטרה, יס"מ נגב, היחידה האוירית, מתילן מג"ב איו"ש וכוחות מחטיבת הבקעה והעמקים, יחידת ספר המדבר ותצפיות מיחידת האיסוף 636.

צפו בתפיסת אמצעי הלחימה ליד קיבוץ נווה אור >>>

תפיסת הנשק ליד קיבוץ נווה אור
(צילום: דוברות המשטרה)

כלל חברי רשת ההברחה נעצרו לאחר שבלדר הרשת הגיע לגדר הגבול סמוך לקיבוץ נווה אור שם קיבל לידו עשרה אקדחים ארוזים בתוך שק ממבריח ירדני. מיד עם מעצר הבלדר ותפיסת האקדחים נעצרו ראש הרשת ומאבטח נוסף של ההברחה ברכבים שונים תוך שהם מנסים להימלט ממרחב ההברחה.

צפו בתיעוד ממבצע "באור אחרון" >>>

הברחת אמצעי לחימה - מבצע "באור אחרון"
(צילום: דוברות המשטרה)

שלושת החשודים בשנות ה-30 לחייהם, תושבי פזורת ערד וערערה, הרכבים והנשקים הועברו להמשך חקירה ביחידת מג"ן ומעצרם הוארך מספר פעמים, בימים הקרובים חומר החקירה יועבר לפרקליטות מחוז דרום.

קראו גם:

סנ"צ רונן כלפון מפקד יחידת מג"ן: "לוחמי יחידת מג"ן של מרחב הנגב עם כלל הכוחות השותפים מחטיבת הבקעה של צה"ל וממחוז דרום פועלים לאורך כל הגבולות במשך כל השנה על מנת למנוע מאמל"ח לא חוקי להגיע לשטח מדינת ישראל בכלל ולנגב בפרט, זהו אתגר מתמשך ואנו נמשיך לתקוף את רשתות ההברחה בכל מקום אליו יגיעו ובכל זמן".