"קשה לדבר עליו בלשון עבר". כך אומרים היום (רביעי) חבריו של איתן פיכמן ז"ל, בן 19 בלבד, שנהרג הלילה במהלך תרגיל שריון בצפון. רק לפני חמש שנים איבדה המשפחה את אחותו אפרת, והיום נחת על המשפחה אסון נוסף.
3 צפייה בגלריה
 סמל איתן פיכמן ז"ל
 סמל איתן פיכמן ז"ל
סמל איתן פיכמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
השכנים והחברים בשכונה ב' בבאר שבע ניצבו היום בהלם מול בית המשפחה ולא הצליחו לעכל את הטרגדיה האיומה שפקדה אותו.
מישל שתיוי, שכנה של משפחת פיכמן, המתגוררת באותו בניין מזה 30 שנה, סיפרה ל"מיינט באר-שבע והנגב" על איתן ז"ל אותו הכירה מאז שהיה תינוק: "הוא היה ילד מקסים, אהב לשחק כדורגל בדשא מתחת לבניין, ילד אנרגטי, תמיד מציע עזרה, שואל לשלומנו, ילד שרק פקח את עיניו לאחר האסון כשאיבד את אחותו אפרת, היה לו מאוד קשה הוא היה קשור אליה. כששמעתי היום את הבשורה לא הפסקתי לבכות, נורא ואיום ילד שרק לומר עליו דברים טובים, ילד של נתינה, מדהים, איזה אסון פקד את המשפחה".
תאמר אבו שקרה, שגר אף הוא בשכנות למשפחה, הוסיף וסיפר כי,"אני מכיר אותו מאז שהיה ילד. הוא היה ילד ביישן, מאוד חמוד, משפחה שמאבדת שני ילדים זו טרגדיה נוראית שקשה להאמין".

3 צפייה בגלריה
בית המשפחה בשכונה ב'
בית המשפחה בשכונה ב'
בית המשפחה בשכונה ב'
(צילום: שירות מיינט)

פיכמן ז"ל למד בבית הספר התיכון מקיף א'. חבריו זוכרים אותו כילד שקט, שתמיד עזר לאנשים והנתינה הייתה חלק מהותי מאישיותו. "קשה לדבר עליו בלשון עבר, הלב כואב" מספר חברו, אבי, שהכיר אותו מבית הספר.

קראו גם:

משפחת פיכמן מוכרת היטב בבאר שבע, האב הוא נהג מונית ודמות מאוד אהודה בעיר. אמו היא אחות במחלקה לנוירולוגיה בסורוקה. בבית החולים פרסמו היום דברי הספד: "אנו כואבים את האובדן הנורא ומשתתפים באבלה הכבד של המשפחה".
גם חבריו של האב ניצבו היום אבלים והמומים ליד בית המשפחה, מתקשים לעכל את האסון ולא יודעים כיצד אפשר לנחם משפחה שספגה טרגדיה שנייה. "אני לא יודע איך משפחה יכולה לתפקד אחרי שאיבדה את שני ילדיה", אמר אחד מנהגי המוניות שעובד יחד עם אביו של איתן ז"ל. "הלב כואב ודואב, שאף אחד לא יעמוד במבחנים האלו".

3 צפייה בגלריה
מודעת האבל
מודעת האבל
מודעת האבל
(צילום: שירות מיינט)

הלווייתו של סמל איתן פיכמן ז"ל תתקיים הערב בשעה 21:30 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.