אבל כבד בבאר שבע. לוחם צה"ל, סמל איתן פיכמן ז"ל, הוא החייל שנהרג הלילה (בין רביעי לחמישי) בתרגיל שריון שנערך בצפון הארץ.
2 צפייה בגלריה
 סמל איתן פיכמן ז"ל
 סמל איתן פיכמן ז"ל
סמל איתן פיכמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
פיכמן בן ה-19, לוחם בחטיבה 7, בן 19 מבאר שבע, נפגע במהלך תרגיל טנקים בצפון הארץ, בשטח אש סמוך למחנה 'נפח'. פיכמן ז"ל הועלה לדרגת סמל לאחר מותו.
האירוע התרחש מעט אחרי חצות. הלוחם, טען טנק במקצועו, שהה באותו זמן בטנק יחד עם מפקד המחלקה. בשלב מסוים מפקד המחלקה קרא מספר פעמים ללוח, אך כאשר הוא לא נענה לקריאתו, נכנס פנימה לטנק וזיהה אותו שכוב, כשראשו נמצא בין הטובה לצריח. המפקד הזעיק מיד את כוחות הרפואה. אחד החובשים נכנס, וזיהה אצל החייל פגיעת ראש ודופק מועט. יחד עם רופא מבסיס סמוך, השניים ניסו לבצע פעולות החייאה, אך לאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו.

2 צפייה בגלריה
האלוף ידעי
האלוף ידעי
האלוף ידעי
(צילום: יאיר שגיא)

קראו גם:

בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית, בסיומה הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, פקד על על עוצר אימונים ובדיקת הרק"מים (רכב קרבי משוריין).
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', פרסם הודעה בה הביע את צערו הכבד: "העיר באר שבע כואבת ואבלה את מותו של סמל איתן פיכמן ז"ל, תושב העיר, לוחם בחטיבה 7 של חיל השריון, שנהרג הלילה במהלך תרגיל צבאי. תנחומינו הכנים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".
הלווייתו של סמל איתן פיכמן ז"ל תיערך הערב (רביעי) בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.