ארז בדש (55), תושב עומר, מונה לראש המועצה התעשייתית נאות חובב, ובתחילת החודש הבא הוא יחליף את עו"ד גדי אלפסי שכיהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות.
בדש, המשמש כיום כיועץ עסקי ומוניציפלי לגופים שונים במשק, הוא אלוף משנה במילואים ובעל ניסיון ניהולי ומוניציפלי רב. בדש, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר מוסמך במינהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון, כיהן בעבר כגזבר עיריית אופקים ומועצת נאות חובב, מנכ"ל חברת "כיוונים", מנכ"ל חברת "מיתר שירותים מוניציפליים", מנכ"ל החברה החקלאית "מושבי הנגב", מנכ"ל וגזבר המועצה האזורית תמר, מנכ"ל הפועל באר־שבע בכדורגל, מנכ"ל תאגיד המים האזורי "מי שבע", וכן שימש כחשב מלווה וחבר מועצה ממונה במספר רשויות.
3 צפייה בגלריה
מפעלים בנאות חובב
מפעלים בנאות חובב
מפעלים בנאות חובב
(צילום: הרצל יוסף)
עם מינויו לתפקידו החדש, ציינה שרת הפנים, איילת שקד, כי "החלטתי על מינויו של ארז לאור ניסיונו הניהולי וכישוריו הרבים. אני בטוחה כי יצליח בדרכו החדשה כראש המועצה התעשייתית נאות חובב. משרד הפנים יסייע לו לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר".
ארז בדש אמר לאחר שהתבשר על בחירתו כי "התוכניות הצפויות למועצה בחודשים הקרובים רק הופכות את התפקיד למשמעותי יותר עבורי. לאורך השנים, לכל תפקידי הפיקוד והניהול שקיבלתי על עצמי התלוותה התרגשות מובנת, כזו של התחלה ושל רצון אמיתי להשפיע, להוביל, לשנות. אתוודה ואגלה, שבתפקיד אותו אתחיל בקרוב יש גם התרגשות אחרת, משום שמדובר בסגירת מעגל עבורי. בתחילת חיי המקצועיים שימשתי כגזבר המועצה שאותה נבחרתי עכשיו להוביל ולעמוד בראשה. אני מודה לשרת הפנים, איילת שקד, על הבעת האמון".
3 צפייה בגלריה
גדי אלפסי. מסיים תפקיד לאחר חמש שנים
גדי אלפסי. מסיים תפקיד לאחר חמש שנים
גדי אלפסי. מסיים תפקיד לאחר חמש שנים
( צילום באדיבות נאות חובב)
ראש מועצת נאות חובב היוצא, עו"ד גדי אלפסי, ברך את מחליפו בתפקיד, וציין כי "אני מאחל הצלחה רבה לארז בדש בקבלת המינוי ליו"ר המועצה. זהו מינוי ראוי בהחלט. נעשה הכל כדי שהחילופין יבוצעו בצורה החלקה ביותר, וכמובן שאעמוד לרשותו ככל שיידרש להמשך הצלחת המועצה לאור האחריות וחשיבות המשימות עליהן מופקדת המועצה".

חלוקת הכנסות

ברקע הדברים עומדת על הפרק סוגיית החלטתה של מועצת עיריית באר־שבע להמשיך ולפעול לצירוף המועצה התעשייתית נאות חובב לתחום שיפוטה של עיריית באר־שבע ולביטול מעמדה של מועצת נאות חובב כמועצה מקומית.
בשעתו מינה שר הפנים לשעבר, אריה דרעי, ועדת גבולות לבחינת החלטתה של מועצת עיריית באר־שבע, ואף התקיימו מגעים בנושא בין נציגי משרד הפנים לבין נציגי העירייה. עם זאת, פעילים למען זכויות הבדואים דורשים נתח נכבד מההכנסות ומאיימים לעתור לבג"צ במידה ויוחלט להעביר את המועצה לתחום שטחה של באר־שבע. "הראשונים שצריכים ליהנות מהארנונה הם היישובים ששילמו מחיר כבד בבריאות, בכלכלה ובקיום", טענו הפעילים בכתבה שפורסמה ב"ידיעות הנגב" לפני פחות משנה.
קצת רקע: בחודש מרץ של השנה שעברה העבירה מועצת עיריית באר־שבע פה אחד החלטה לצרף את שטחי המועצה התעשייתית נאות חובב לתחום המוניציפלי של העירייה. ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', בירך על ההחלטה, והביע תקווה שבסוף התהליך המועצה התעשייתית נאות חובב ומועצת רמת בקע יעברו לאחריות העירייה. גם סגן וממלא מקום ראש העירייה, טל אל על, בירך על ההחלטה.
שר הפנים דאז, ח"כ אריה דרעי, תמך במהלך, ואף הנחה את הגורמים המקצועיים לגבש עמדה כדי שהמהלך ייצא לפועל. ואולם, חילופי השרים בעקבות הקמת הממשלה החדשה טרפו את הקלפים.
3 צפייה בגלריה
ארז בדש. "רצון אמיתי להשפיע"
ארז בדש. "רצון אמיתי להשפיע"
ארז בדש. "רצון אמיתי להשפיע"
(צילום: הרצל יוסף)
ממועצת נאות חובב נמסר השבוע בתגובה: "הוועדה סיימה את תפקידה ונתנה את המלצתה. הנושא נמצא בבחינה במשרד הפנים".
ממשרד הפנים נמסר בתגובה, ל"מיינט באר שבע והנגב": "הנושא בבחינה על ידי מנכ"ל המשרד והשרה. טרם התקבלה החלטה".
מעיריית באר-שבע נמסר בתגובה, כי: "עיריית באר-שבע ממתינה להכרעת שרת הפנים. להבנתנו, אין קשר בין מינויו של ארז בדש, שהיה מחייב לאור סיום כהונתו של עו"ד גדי אלפסי, להחלטה המתגבשת ואין במינוי כדי להעיד על תוכן ההחלטה, ודאי לאחר שהוועדה המקצועית המליצה על העברת נאות חובב לתחום אחריותה של העיר באר-שבע".

מלחמת הארנונה של נאות חובב:

• בחודש מרץ 2021 העבירה מועצת עיריית באר־שבע החלטה לצרף את שטחי המועצה לתחום המוניציפלי שלה.
• שר הפנים דאז, ח"כ אריה דרעי, תמך במהלך, אולם חילופי השרים בעקבות הקמת הממשלה החדשה טרפו את הקלפים.
• בעוד בעיריית באר־שבע מקווים ליהנות מכספי הארנונה שמשלמים המפעלים, פעילי זכויות אדם טוענים כי ההכנסות צריכות לעבור ליישובי המגזר הבדואי הסמוכים למועצה.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב