"בתור אנשי חינוך הרגשנו שאנחנו לא יכולים לעמוד בחיבוק ידיים". מיכל חובל ומג'די חרדאן, מורים בבאר הספר טוביהו בבאר שבע, החליטו שחייבים להחזיר את השקט. הם יצאו בקריאה לאנשי חינוך מכל רחבי הארץ ולא תיארו לעצמם שמיזם הפיוס שלהם ייפול על כל כך הרבה אוזניים קשובות ואזרחי המדינה, יהודים וערבים, שרק רוצים לחזור לשפיות.
2 צפייה בגלריה
מיכל חובל וילדיה. קריאה לפיוס
מיכל חובל וילדיה. קריאה לפיוס
מיכל חובל וילדיה. קריאה לפיוס
(צילום: פרטי)
בצל המהומות והמתיחות בין יהודים לערבים יש מי שקורא לחזור לשפיות ולעצור את האלימות. בהודעה דו שפתית שהעבירו בתפוצה נרחבת בוואטסאפ, ביקשו שני המורים מבאר שבע מאנשי חינוך להצטלם כשהם אוחזים שלט ובו כתוב בעברית ובערבית "ואהבת לרעך כמוך", במטרה ליצור סרטון הסברה מאחד.
קראו גם:
הם לא תיארו לעצמם שההודעה תתגלגל ותגיע למאות אנשים בארץ שרק מבקשים שלום. כמות התמונות הרבה שצמד המורים קיבלו הפכה לעמוד פייסבוק משגשג שמזכיר שיש עוד תקווה.
מיכל חובל, אם לשלושה, סטודנטית שנה ד' להוראה במכללה האקדמית לחינוך על שם קיי ומחנכת כיתה ז' במקיף טוביהו, מסבירה: "מג'די ואני מלמדים יחד וחברים לעבודה. בשבוע האחרון כשהמצב בארץ השתגע, דיברנו הרבה והרגשנו שאנחנו חייבים לעשות משהו. אנחנו רוצים לחזור לפשטות, להזכיר שאלימות זו לא הדרך. אנחנו צריכים רגע אחד לעצור ולאהוב חינם. לפני פוליטיקה ולפני מהלכים צבאיים, כולנו בני אדם. אפשר להתווכח ואפשר להעביר ביקורת והכל לגיטימי חוץ מאלימות, חוץ מאיבוד האנושיות".
2 צפייה בגלריה
מג'די חרדאן. קריאה לפיוס
מג'די חרדאן. קריאה לפיוס
מג'די חרדאן. קריאה לפיוס
(צילום: פרטי)
מג'די חרדאן, מורה כבר שבע שנים במערכת החינוך הישראלית ומלמד בבתי ספר יהודיים. לבאר שבע הגיע לפני שנה ומלמד ערבית במקיף טוביהו. "בתור אנשי חינוך הרגשנו שאנחנו לא יכולים לעמוד בחיבוק ידיים בזמן שהמדינה בוערת, יש לנו אחריות לילדינו, לתלמידנו, לדור הבא", הוא אומר.
עוד הוא מוסיף וקורא לפיוס: "במיזם שלנו אנחנו קוראים לא לאלימות. כערבים ויהודים, אנחנו רוצים להזכיר שחוסר ההסכמה בינינו לא הופך אותנו לאויבים. אנחנו עדיין יכולים לחיות ביחד ובשלום. ההצלחה הגדולה של המיזם מראה לנו שהקול השפוי הוא קול הרוב והגיע העת שקולו של הרוב ישמע ויהדהד".
לעדכונים - חדשות באר שבע