הלם ותחושות קשות בקרב הורים לפעוטות בגן בפתח תקוה שבו נעצרה השבוע אחת העובדות בחשד לאלימות כלפי בילדים. ההורים עצמם כאמור נסערים מאוד בעקבות הפרשה. אם מהגן אמרה השבוע למיינט פתח תקוה כי מדובר "באדם עם לב טהור, אישה טובה והילדים נורא אוהבים ללכת אליה. לא תיארתי לעצמי שיקרה אירוע שכזה איתה עד שראיתי את הסרטון". אם נוספת מעידה אף היא על גננת בעלת אופי חיובי וטוענת כי ההד שנוצר אינו מוצדק. "הייתי בהלם שהיא נעצרה", היא אומרת. "מדובר בסייעת מדהימה, מלאת אהבה שחיה בוקר ולילה את הגן ואת הילדים. ממה שראיתי בסרטון שהופץ, אני מבינה את הכעס של ההורים כי רואים חוסר סבלנות אבל מכאן ועד לעליהום שקורה כרגע יש הבדל גדול. זו דעתי האישית". בית משפט השלום בפתח תקווה הוציא צו איסור פרסום האוסר לפרסם חומרי מדיה וסרטונים הקשורים לפרשה. מנהלת הגן העידה: "אנחנו גן עם מצלמות אונליין. ההורים יכולים לצפות בהן 24/7 מהניידים. הכל בשקיפות מלאה, ואם יש עניין כלשהו הוא מטופל מיידית. אני רואה את הדברים בצורה חמורה ולכן העובדת פוטרה באופן מיידי והועברה לחקירה משטרתית".
במיינט ראשון לציון דיווחו על מקרה מחריד של חשד להתעללות בכלבה. מחקירת האירוע עולה כי אזרח שהבחין בצעיר המתעלל בכלבה תוך שהוא בועט ומכה אותה עם מקל, הצליח להוציא אותה ממנו לאחר שהתעמת איתו והזעיק את המשטרה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד, צעיר בן 22, לחקירה בחשד להתעללות חמורה בבעל חיים. הכלבה שסבלה משברים בגפים וחבלות חמורות הועברה לוטרינר העירוני לקבלת טיפול רפואי.

3 צפייה בגלריה
הכלבה שעברה התעללות
הכלבה שעברה התעללות
הכלבה שעברה התעללות
(צילום: דוברות המשטרה)

במיינט הרצליה דיווחו השבוע כי יחידת השיטור הימי של משטרת ישראל חילצה ארבעה גולשים מול חופי הרצליה, לאחר שנסחפו אל העומק באפיסת כוחות. כך זה נראה:

עיריית נתניה הצטרפה השבוע לרשויות כמו תל אביב והרצליה, והחליטה להציב כיסאות בכיכר העצמאות, שישרתו את לקוחות המסעדות באזור. ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, החליטה על היוזמה לאחר פניות מצד מסעדנים בכיכר המרכזית. "זו יוזמה מבורכת שסוף סוף יכולה לתת לנו המסעדנים קצת שקט כלכלי", אומר גיא גולן, הבעלים של מסעדת "סקוצמן" בכיכר העצמאות, למיינט נתניה. "אנחנו מאוד מפרגנים לראש העיר שלנו שתומכת בעסקים, אני בקשר רצוף איתה. היא לקחה את הסיכון ונתנה לנו את האישור הזה".

3 צפייה בגלריה
האם הפתרון יורחב לשאר העיר?
האם הפתרון יורחב לשאר העיר?
האם הפתרון יורחב לשאר העיר?
(צילום: מינהלת מרכז העיר)

ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, נערכו באופן מיוחד לחג החנוכה. ראש המחלקה להנדסה בקמפוס אשדוד, ד"ר גיא בן חמו, יזם את תחרות "דמי חנוכה", שבמסגרתה הסטודנטיות והסטודנטים משנים ב'-ד' נדרשו לתכנן, לפתח ולבנות מערכות מכניות הקשורות לחג. במיינט באר שבע מספרים כי בין הפרויקטים שיוצרו אפשר למצוא חנוכיות רובוטיות, ביניהן חנוכיה שמדליקה את עצמה באמצעות שליטה מרחוק, חנוכיה מבוקרת יום/לילה, סביבון חכם שלא מפסיק להסתובב ואפילו כמה מערכות אוטומטית לזילוף ריבה על סופגניות.

3 צפייה בגלריה
פיתוחים לחנוכה מבית סמי שמעון
פיתוחים לחנוכה מבית סמי שמעון
פיתוחים לחנוכה מבית סמי שמעון
(צילום: סמי שמעון)