המחאה נגד מעבר שיירת משאיות הסיוע לרצועת עזה שלשום בלילה דרך צומת תל ערד אינה פוסקת. אתמול (יום חמישי) שיגר ראש עיריית ערד, יאיר מעיין, מכתב חריף לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על כך שהמשטרה שליוותה את השיירה הפעילה את כוחות השיטור העירוני של עיריית ערד כנגד מפגינים שביקשו למנוע את מעבר המשאיות.
2 צפייה בגלריה
יאיר מעיין
יאיר מעיין
יאיר מעיין
(צילום: הרצל יוסף)

"מדובר באירוע חמור מאוד ועבירה על החוק", ציין ראש עיריית ערד, "לכאורה, וודאי מנוגד להסכם ההפעלה של השיטור העירוני של עיריית ערד והמשרד לביטחון לאומי.
"אני רואה את הדבר בחומרה ודורש לאסור לאלתר שימוש בעובדי ורכבי העירייה כסיוע לליוויו שיירות סיוע למחבלי החמאס. עיריית ערד ועובדיה לא יהיו שותפים לפעילות זו בעוד החטופות והחטופים נמקים בשבי בתנאים הקשים ביותר ובסכנת חיים ברורה ומיידית".



ראש עיריית ערד, יאיר מעיין, הוסיף וציין, כי "ככל שיהיה ניסיון נוסף להפעיל את השיטור העירוני בסיוע כלשהו כנגד מפגינים בכל הפגנה או כסיוע למעבר שיירה נוספת נסגור את היחידה לאלתר".

2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: רפי קוץ)

בתשובתו לראש עיריית ערד, ציין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי "אברר את הנושא. אני לא מכיר אותו, אבל בכל מקרה לגבי עצם העניין של סיוע הומניטרי לעזה יש להצטער שאני היחיד שהצבעתי נגד הדבר הזה בקבינט. מבחינתי, בין אם מי שמאבטח את השיירה הם אנשי השיטור העירוני, סיור משטרתי, צבא או שב"כ או כל גוף אחר, מדובר בטעות קשה וישראל צריכה לדרוש הומניטרי תחת הומניטרי".

קראו גם:

באשר לכוונתו של ראש עיריית ערד לסגור את יחידת השיטור העירוני בעיר, השיב השר בן גביר, כי "אני ממליץ לא למהר ולאיים לסגור את השיטור העירוני. מניסיוני למדתי שכל ראש עיר או ראש מועצה משוועים לשוטרים כאלה וזו פריבילגיה גדולה שהמשרד נותן. אך היות וכאמור עקרונית אני מסכים איתך וכאמור הייתי היחיד שהצביע נגד הדבר הזה, העברתי לבירור ובחינה".
בתוך כך שיגר היום (ו') מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, רפול אנג'ל, מכתב למפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, לפיו הפעלת פקחי השיטור העירוני בערד שלשום לשם ליווי שיירת משאיות הסיוע ההומניטרי שהיו בדרכן לרצועת עזה וכן לשם פיזור הפגנת המחאה נגד מעבר המשאיות, הינה בניגוד לחוק.
במכתבו הבהיר מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, כי החוק מגביל את תנאי הפעלת פקחי יחידות השיטור העירוני וכאמור, המשימה לשמה גייסה המשטרה את אנשי יחידת השיטור העירוני בערד מנוגדת להוראות החוק. הוא גם קרא למפכ"ל המשטרה לוודא מול כלל יחידות השיטור העירוני שלא מתבצעות חריגות וכי פקחי השיטור העירוני לא מופעלים לשם ביצוע משימות המנוגדות להוראות החוק