המאבק הפוליטי ביישוב מיתר עולה מדרגה לאחר שראש המועצה, שמעון מזוז, הגיש תביעת לשון הרע נגד ראש סיעת 'ביחד' במועצה ויו"ר האופוזיציה, שמעון פרץ.
1 צפייה בגלריה
מזוז ופרץ
מזוז ופרץ
מזוז ופרץ
(צילומים: תומר וקנין, ראובן קופיצ'ינסקי)
כתב התביעה הוגש באמצעות עורכי הדין יוני ג'ורנו ואדיר מזוז ועומד על סכום של 770 אלף שקל. התביעה מתייחסת לפרסומים בעמוד הפייסבוק הציבורי של שמעון פרץ (שמעון פרץ ביחד מועצת מיתר). באחד הפרסומים, כך על פי כתב התביעה, פירסם פרץ פוסט אודות מכרז להחלפת פנסים ביישוב תמורת סכום של 2.4 מיליון שקלים. בפוסט נכתב: "מדוע ביקש מזוז לשלם להם (לזוכים במכרז - י.ל.) עוד 797,511 שקל? מדוע מסמכי המכרז 'נעלמו' מאתר המועצה? מדוע מזוז סירב למסור פרטים לפני ההצבעה? מה עוד מסתירים מאיתנו? זה הרי הכסף שלנו! שומרים על הקופה הציבורית".
קראו גם:
לטענת ראש המועצה מזוז, הנתבע (פרץ) מאשים אותו במעשה שחיתות. "אין ספק שדברי הנתבע (פרץ - י.ל) הנ"ל הם דברי כזב ושקר מוחלט שלא היו ולא נבראו, והם מהווים הוצאת לשון הרע מובהקת", נטען בכתב התביעה.
עוד טוען מזוז בכתב התביעה כי פרץ מנהל נגדו, "מסע רדיפה אישי אשר פוגע בחייו האישיים ובחיי משפחתו בצורה קשה".
בבחירות לראשות המועצה ב־2018 פרץ ומזוז התמודדו על ראשות המועצה מול חדווה שקד ואבנר בן גרא. פרץ זכה במרבית הקולות, אך לא לרוב שמאפשר לו להיבחר לראשות המועצה, ונקבע כי בסיבוב השני הוא יפגוש את שמעון מזוז שהגיע למקום השני. בן גרא ושקד הודיעו על תמיכתם במזוז, שגבר על פרץ בסיבוב השני, ונבחר לראשות המועצה.
תביעת לשון הרע היא עוד שלב בעימותים בין השניים, שבאים לידי ביטוי בדיונים בישיבות המועצה ומחוצה לה. פרץ נחשב לראש אופוזיציה דומיננטי המפרסם לא מעט טענות כלפי תפקוד המועצה בעמוד הפייסבוק שלו. מעבר לכך, קל לשים לב בישיבות המועצה של מיתר, המועברות בשידור ישיר בפייסבוק, כי קיימת לא מעט עוינות בין חברי הקואליציה לאנשי סיעת 'ביחד'.
בסיעת 'ביחד' בראשות פרץ דוחים השבוע את הטענות וההאשמות מצידו של מזוז, ואומרים כי "מדובר בניסיון הפחדה והשתקה".
מסיעת 'ביחד' נמסר בתגובה ל"ידיעות הנגב": "קיבלנו לידינו את התביעה. אנו לומדים אותה ונתייחס אליה בבית המשפט. תביעות מהסוג הזה נועדו להפחיד ואף לאיים והן נקראות תביעת השתקה. סיעת ביחד במיתר, המשמשת כאופוזיציה במועצה תמשיך לעשות למען התושבים והיישוב גם אם למזוז זה לא ממש נעים. 'שקיפות, יושרה, טוהר מידות וניקיון כפיים', זה המוטו שלנו - כי מיתר זה הבית שלנו".
כל העדכונים - חדשות באר שבע