בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה היום (ראשון) את ערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום לשחרר את אריה שיף (70), תושב ערד, החשוד בירי באדם שפרץ לרכבו, והיתיר על כנה את ההחלטה לשחררו למעצר בית.
1 צפייה בגלריה
שיף בבית המשפט
שיף בבית המשפט
שיף בבית המשפט
(צילום: חיים הורנשטיין)
בערעור טען נציג המשטרה, כי מדובר ב"מסוכנות סטטוטורית", דבר המתחזק, לטענת המשטרה, מהסרטון בו נראה שיף מכוון את נשקו לחלון הקדמי של רכבו שנפרץ ו"יורה ללא היסוס".
על פי הפרקליטות מיוחסת לשיף עבירת רצח באדישות בכך שירה למוות במוחמד סאלם אלאטרש, תושב הפזורה הבדואית, שניסה לגנוב את רכבו. נציג המשטרה ציין, כי בכוונת המשטרה להגיש כתב אישום נגד שיף כבר בימים הקרובים. "אם נוכל לסיים השבוע את החקירה", אמר הפרקליט, עו"ד יריב צורי, המלווה את התיק מטעם הפרקליטות.
קראו גם >>
מנגד טען בא כוחו של שיף, עו"ד עידן שני, אמר: "אם מרשי היה עבריין הוא היה מוחק מצלמות, עושה משהו בראיות. הוא לא שומר על זכות השתיקה באף חקירה ולא בכדי. בסופו של יום יש דברים שהסרטון לא ישנה. זה לא ישנה את העובדה שהוא בן 70, שהוא אב שכול, שהוא התקשר למשטרה".
בהחלטתו לדחות את ערר המשטרה קבע השופט עמית כהן כי "לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בחומר הרלוונטי, הגעתי למסקנה שדין הערר דחייה. הטענה לחשש הימלטות מהדין נטענה בעלמא ואין לה על מה להתבסס".
במשטרה כבר הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי להורות על עיכוב ביצוע, אך חזרה בה מההחלטה. לפיכך,ישוחרר היום אריה שיף למעצר בית.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב