כבר מגיל צעיר ידעה סבינה הובר שהחלום שלה הוא להיות וטרינרית. היא אומנם לא גידלה בביתה חיות מחמד בצורה ישירה, אבל מסביב לבית המשפחה ברומניה היו לא מעט חיות: כלבים וחתולים לא. אבל תרנגולים, חזירים, פרות וסוסים דווקא כן. המחייה לצידם של בעלי החיים איפשרה כבר אז לסבינה להיחשף לעולמם המרתק של בעלי החיים ועל אף התנגדות הוריה, הרצון לעסוק בטיפול בחיות קונן בה חזק.
2 צפייה בגלריה
ד"ר סבינה הובר. "באר שבע עיר נפלאה"
ד"ר סבינה הובר. "באר שבע עיר נפלאה"
ד"ר סבינה הובר. "באר שבע עיר נפלאה"
(צילום: אינגה אבשלום. סטיילינג: לורה פלדמן. בגדים: אסף פלג)
"ההורים שלי דווקא רצו שאלך ללמוד רפואת שיניים" מספרת ד"ר הובר (41), שבסופו של דבר בחרה ברפואה קצת אחרת, "למדתי שנה אחת ולא אהבתי את זה בכלל. ניגשתי למבחנים בפקולטה ללימודי וטרינריה בבוקרשט וקיבלתי את הציון השני במבחנים. שם גם הכרתי את אהבת חיי, מיכאל, שלמד יחד איתי וככה הרווחתי פעמיים- גם מקצוע שחלמתי עליו וגם את בעלי" היא אומרת בחיוך.
בשנת 2006 הם חזרו בחזרה לישראל, ולאחר שש שנים קיבלה סבינה אזרחות ישראלית. "כשהגעתי לכאן לא ידעתי כלום על ישראל ובטח שלא על באר שבע" היא נזכרת. "בחודש הראשון בכיתי הרבה. היה לי קשה ולא הבנתי למה יש חול ואין דשא. הלכתי לצער בעלי חיים ומחוץ למבנה היה קקטוס ולא הבנתי מה זה הצמח הזה בכלל. אני גם זוכרת שנסענו באוטובוס לקניון בפעם הראשונה ולא הבנתי למה כולם דוחפים אחד את השני" היא נזכרת בחיוך.
למרות קשיי הקליטה המובנים, העולה החדשה לא ויתרה לעצמה והחלה להכיר את ההרגלים הישראליים. "קראתי, למדתי והתחלתי להבין לאט מה קורה סביבי. למדתי באולפן עברית ודרך האנשים למדתי את המנטליות הישראלית. אני יכולה לומר רק דבר אחד- אני ממש לא מצטערת שהגעתי דווקא לבאר שבע. אני מאוד אוהבת את העיר".
"באר שבע עיר נפלאה שמתקדמת יפה בהרבה תחומים" אומרת הובר. "אני זוכרת כשבאתי הנה ראיתי כלבים משוחררים, בלי רצועות ובלי שמירה כמו שצריך ועכשיו המודעות עלתה בצורה משמעותית. גם בנושא מניעת התעללות בבעלי חיים יש התקדמות גדולה מאוד. לא נותנים מקום להתנהגות כזאת".
2 צפייה בגלריה
ד"ר סבינה הובר. חשוב מאוד להכיר את החיה
ד"ר סבינה הובר. חשוב מאוד להכיר את החיה
ד"ר סבינה הובר. חשוב מאוד להכיר את החיה
(צילום: אינגה אבשלום. סטיילינג: לורה פלדמן. בגדים: אסף פלג)
כיום ד"ר הובר היא כבר בעלת מרפאה וטרינרית מתקדמת ונחשבת. "יחד עם מיכאל ורופא נוסף אנחנו מפעילים את המרפאה ועוסקים במגוון תחומים שונים בתוכה" מסבירה הובר. "יש לנו כאן חדר טיפולים, חדר לאשפוז, חדר ניתוח ולא מעט פרוצדורות רפואיות שאנחנו מסוגלים לבצע כאן".
"אני מאמינה בשירות שהוא קודם כל אישי" מסבירה ד"ר הובר מה האג'נדה שלה. "חשוב מאוד להכיר את החיה שבה אתה מטפל, את הבעלים שלה וכן לשמוע מהם מה הבעיה ולתת את המענה המקסימלי שאנחנו יכולים. טיפול בחיות הוא טיפול של "על הדרך" שאתה בא, מטפל והולך. זה הליך טיפולי שמאוד דומה לרפואה רגילה".
כשהיא מספרת על הליך טיפולי דומה, נזכרת ד"ר סבינה במקרה מיוחד. "יש לנו לקוחה כאן במרפאה שהמון שנים הייתה מגיעה אלינו עם כלב הלברדור שלה. הכלב היה בן 16 כמעט והיא לא חסכה ממנו כלום מבחינת טיפולים עד ליום האחרון שבו הוא מת. באופן חד משמעי האהבה שבין בעלים לבין בעל החיים היא כמו אהבה לילד" היא מסבירה. "אומנם בעל החיים לא מדבר ולא יודע להגיד איפה כואב לו, אבל כאשר הקשר ביניהם טוב והבעלים מכיר את בעל החיים כל כך טוב, הוא יודע לזהות מהר מאוד שהכלב צריך טיפול".
"השוני העיקרי שבטיפול בחיות לעומת בני האדם הוא שחיה תחזיר אהבה בכל מצב" אומרת הובר בקביעה. "אם תפגע בבני אדם הם יתרחקו ממך או יפגעו בך בחזרה והחיה לעומתנו לא מבינה את זה ולכן גם כשאנשים מתעללים בחיות הן עדיין נשארות. יש לחיות אהבה תמימה. כשאתה מטפל בחיה בצורה טובה אתה יודע שהחיה תמשיך להעניק חום ואהבה".
"להיות וטרינר זה לאהוב חיות" מסכמת סבינה. "לפעמים יש מקרים שצריך גם קצת להכאיב לבעל החיים, אבל אתה מבין שזה משמר את אורך החיים שלו. תוחלת החיים של החיות קצרה יותר משלנו, וכל זמן שהם נמצאים איתנו חשוב שנשמור עליהם ונעניק להם חום ואהבה, וזה בדיוק מה שנקבל בחזרה".
לאתר החברה של סבינה הובר - https://dr-huber.co.il
כתובת: דרך אליהו נאוי 24 ביג באר שבע
(צמוד לספידוג מול הום סנטר)
טלפון במרפאה: 050-7668189 ניתן לשלוח ווטסאפ.