הישג אדיר לתעשיית היין בנגב: אתמול (יום ד' זכה יקב רמת נגב במדליית פלטיניום, הקטגוריה היוקרתית ביותר בתחרות בינלאומית שהתקיימה השבוע בלונדון.
2 צפייה בגלריה
היין הזוכה אקסודוס גרנד רזרב 2018
היין הזוכה אקסודוס גרנד רזרב 2018
היין הזוכה אקסודוס גרנד רזרב 2018
(צילום: נירה צדוק)

היין שזכה, אקסודוס גרנד רזרב 2018, התחרה מול 18,000 יינות מכל רחבי העולם, בהם גם יקבים ותיקים וגדולים, וקיבל ציון 97. זוהי הזכייה הראשונה של יקב ישראלי בפרס היוקרתי הזה. היין אקסודוס גרנד רזרב 2018 זכה רק לאחרונה גם בתחרות המקומית טרה וינו בשני פרסי זהב עם ציון של 95.
זכייה זו מצטרפת לשורה של זכיות של יקבי הנגב, כאשר רק השבוע זכו שלושה יקבים בחמישה פרסים בתחרות אשכול הזהב שהתקיימה בישראל. מדובר ביקב מדבר מערד, ביקב גלאי ממושב ניר עקיבא וביקב כרמי מבורך ממיתר, שזכו בפרסים בגין היינות המצטיינים שלהם.

2 צפייה בגלריה
צוות יקב רמת נגב. מימין לשמאל: יוגב, אלון וגלעד צדוק
צוות יקב רמת נגב. מימין לשמאל: יוגב, אלון וגלעד צדוק
צוות יקב רמת נגב. מימין לשמאל: יוגב, אלון וגלעד צדוק
(צילום: מיכאל רז)

רק בחודש אוקטובר האחרון קיבל הנגב פרס בינלאומי על חדשנות בתחום התרבות ומורשת היין על דרך היין בהר הנגב ובמסגרתו גם נכנסה דרך היין בנגב כדרך מומלצת לדרכי המורשת של אירופה שמופיעות במועצת אירופה ("האיטר-ויטיס").
בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים בתעשיית היין בנגב על ידי קרן מיראז' ישראל וכיום חברים במועדון יקבי היין בנגב למעלה מ- 45 כרמים מיקבי הנגב המערבי ועד אילת.
בהחלט זו תקופה מרגשת לתעשיית היין בנגב", אומר גלעד צדוק, מנהל השיווק של יקב רמת נגב, "אבא שלי, אלון צדוק, היה מהראשונים לזהות את הפוטנציאל הגלום באדמת הנגב והראשון להקים יקב שמתבסס אך ורק על הטרואר המדברי. מרענן לקבל הכרה, הן בזירה הישראלית והן בזירה הבינלאומית. בהחלט הישג חסר תקדים".

קראו גם:

לדברי ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז' ישראל, "זה מרגש לראות שדווקא בשנה הקשה הזו יקב מהנגב מקבל פרס כל כך יוקרתי בעולם. מועדון יקבי הנגב הופך לשם דבר בארץ ובעולם וההכרה שמקבלים היקבים בארץ ובעולם היא פרי עמל של שנים רבות והשקעה של אנשים שחולמים ומגשימים. אנחנו מתרגשים עם היקבים שלנו היום".