אחד התפקידים הנחשקים במגזר הדתי בבאר־שבע הוא זה של יו"ר המועצה הדתית בעיר. המירוץ לתפקיד הנחשק, אותו ממלא כיום יהושע (שוקי) דמרי, נפתח לאחר שמועצת עיריית באר־שבע החליטה בעצה אחת עם רב העיר, יהודה דרעי, להמליץ לשר הדתות, מיכאל מלכיאלי, למנות מועצה דתית.
2 צפייה בגלריה
עופר כרדי
עופר כרדי
עופר כרדי
(צילום: הרצל יוסף)

הרכב המועצה הנבחרת משקף את ההרכב הפוליטי של הסיעות במועצת העירייה.
בשבוע האחרון החלו בגזרת המועצה הדתית לעסוק בנושא היו"ר הבא, למרות שכבר ידועה זהותו של המועמד המוביל לתפקיד: סגן ראש העירייה לשעבר, עופר כרדי.
רשימת המועצה הנבחרת כבר נשלחה לשר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי (ש"ס), והוא אמור לאשר אותה סופית. עופר כרדי לא התמודד בבחירות המוניציפליות למועצת העירייה, והוא פינה את מקומו בראש רשימת ש"ס לאושרי אביכזר, שמונה לסגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה.

2 צפייה בגלריה
משרדי המועצה הדתית בבאר־שבע
משרדי המועצה הדתית בבאר־שבע
משרדי המועצה הדתית בבאר־שבע
( צילום: הרצל יוסף)

עופר כרדי נהנה מתמיכה של ראשי ש"ס, ואם לא תתחולל הפתעה של הרגע האחרון, הוא אמור להיות יו"ר המועצה הדתית בבאר־שבע.
המועצה הדתית חולשת על מספר רב של תחומים הקשורים לחיי היומיום של התושבים. בין היתר: נישואין, כשרות, בתי כנסת, מקוואות, קבורה, ועוד.
במרוצת השנים כיהנו מספר אישים בתפקיד יו"ר המועצה הדתית ביניהם יצחק אמור, דוד קורקוס, הרב יעקב אסור, והבולט בהם הוא יעקב מרגי, כיום חבר כנסת ושר הרווחה והביטחון החברתי מטעם ש"ס.

קראו גם:

כיום עומד בראש המועצה הדתית יהושע (שוקי) דמרי, שמונה לתפקיד לפני למעלה מעשור, זאת בשל העובדה כי התגלעו מחלוקות על זהות האנשים שירכיבו את המועצה הדתית. לאחר ההסכמה על הרכב המועצה הדתית החדשה נסללה הדרך לבחירות.
עופר כרדי, שנחשב לאחד מראשי ש"ס בנגב, התבקש להתייחס לגבי ההערכה שהוא ייבחר לתפקיד יו"ר המועצה הדתית, אבל הסכים לציין: "אין תגובה".