תושב הכפר הבדואי ערערה (25) ותושב הכפר הפלסטיני יאטה (21), שוהה בלתי חוקי, מואשמים בכך שגנבו כלי נשק ממגורי סגל בסיס האימונים החטיבתי של הצנחנים בנגב.
1 צפייה בגלריה
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
החשוד הורחק למשך חודש מביתו
(צילום: shutterstock)

על פי כתבי האישום, שהוגשו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע על ידי עו"ד שרון שוורץ מפרקליטות מחוז דרום, שימש הנאשם, תושב ערערה, כקבלן משנה בחברת איטום המספקת שירותים לצה"ל.
לפני כחודש, כך על פי הנטען בכתב האישום, עבדו שני הנאשמים בבסיס החטיבתי של הצנחנים בנגב ובמהלך עבודתם חדרו השניים למגורי הסגל בבסיס וגנבו נשק מסוג M-4 מחדרו של אחד הקצינים. הם החביאו את הנשק ברכבו של הנאשם, תושב ערערה, ונסעו מהבסיס כשהנשק הגנוב ברשותם.
השניים נעצרו ובמהלך החקירה הודה תושב ערערה בפני מדובב, כי היה שותף לגניבת הנשק יחד עם הנאשם השני. במקביל גם נאספו במהלך החקירה עדויות של חיילים בבסיס שאישרו ששני הנאשמים עבדו בבסיס באותו יום ובשעות שהנשק נעלם מחדרו של אחד הקצינים בבסיס.
התיק נחקר על ידי יחידת מג"ן של מרחב הנגב במשטרה והמשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).
בתום החקירה גובשו כתבי אישום נגד שני הנאשמים, המייחס להם עבירות בנשק, גניבת נשק והסתייעות ברכב לביצוע פשע. לנאשם, תושב ערערה יוחסו גם עבירות של הלנה והעסקה שלא כדין ואילו לנאשם השני בפרשה הזו, תושב הכפר הפלסטיני יאטה, יוחסה גם עבירה של שהייה בלתי חוקית בתחומי מדינת ישראל.

קראו גם:

בד בבד עם הגשת כתבי האישום הגישה הפרקליטות לבית השפט בקשה להורות על מעצרם של שני הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. "קיים יסוד סביר לחשש", נאמר בבקשת הפרקליטות, "שהמשיבים יסכנו את ביטחונו של אדם, את ביטחון הציבור ואת ביטחון המדינה".