כמעט כל מי שמכיר את מחלת ההפטיטיס C יודע לקשר אותה עם מחלת כבד קשה, שחמת הכבד ואף השתלות כבד. זוהי אמנם ההשפעה הקשה ביותר של המחלה על הגוף אך מדובר יש לה השפעות רבות נוספות על גופנו.
"יש למחלה השפעות נוספות", מסביר ד"ר יורם מנחם, מומחה למחלות כבד שעובד במרפאת הכבד של קופת חולים מכבי בבאר שבע ובשירותי בריאות כללית.
2 צפייה בגלריה
לא רק מחלת כבד
לא רק מחלת כבד
לא רק מחלת כבד
(צילום: shutterstock)
"מדובר על וירוס מטאבולי", הוא אומר על הפטיטיס C, "ולכן הוא יוצר תסמונת מטאבולית שגורמת לסוכרת, הוא גם קשור לסוכרת חמורה יותר אצל אנשים שכבר סובלים מהמחלה, לעומת אנשים ללא הפטיטיס C", מסביר ד"ר מנחם ומוסיף שסוכרת היא מחלה שכיחה במיוחד וחשיבות הטיפול בהפטיטיס הנה קריטית כאשר רוצים גם לשפר את הסוכרת.

כליות, מחלות עור וסרטן

מחלת ההפטיטיס C יכולה גם לגרום לסיבוכים ועלייה בסיכון ללקות במחלות שונות, למשל מחלות עור.
"הפריחות הקשורות להפטיטיס C נובעות מתופעה שנקראת קריוגלובולינמיה, כאן החלבונים שוקעים בעור והם עלולים לגרום לפריחה מאוד לא נעימה ויפה, בדרך כלל בשוקיים, היא גם כואבת", מסביר ד"ר מנחם.
2 צפייה בגלריה
גוף האדם אישה צעירה
גוף האדם אישה צעירה
המחלה עלולה לפגוע במקומות נוספים בגוף
(צילום המחשה: shutterstock)
הוא מוסיף שכשרופאי העור מבחינים בפריחה זו הם מבקשים לבדוק בדרך כלל האם המטופל או המטופלת נדבקו בהפטיטיס C.
ברוכים הבאים למדור "נלחמים בהפטיטיס C" בשיתוף עמותת חץ. כאן תוכלו לקבל את כל המידע על המחלה הנגיפית, דרכי הטיפול ולקבל פרטים על אופן ביצוע הבדיקות במטרה לגלות את המחלה בשלב מוקדם ככל האפשר – מה שעשוי להציל חיים.
"הרבה פעמים מגלים את ההפטיטיס בעקבות הפריחה, אבל יש גם אנשים שיודעים שיש להם הפטיטיס והם לא מטפלים בו", הוא אומר ומוסיף שפעמים רבות סיבוכי המחלה הנוספים הם אלו שדוחפים אנשים לטפל במחלה, והדבר כיום קל ופשוט מאי פעם כיוון שתרופות חדשות בסל מאפשרות טיפול של בין 8 ל-12 שבועות, כמעט ללא תופעות לוואי ועם אחוזי הצלחה גדולים המתקרבים ל-98%.
"יש גם כל מיני מחלות שההפטיטיס C גורמת לדרגת סיכון גבוהה בהן, כמו למשל דלקות שונות בכליות, עד כדי פגיעה קשה בתפקוד הכליות, סרטן לימפומה (סרטן בלוטות הלימפה), דלקת מפרקים והדבר שלדעתי הוא החשוב ביותר – הרגשה כללית רעה, חולשה ועייפות".
קראו עוד במדור נלחמים בהפטיטיס C >>
ד"ר מנחם מסביר שפעמים רבות לאחר סיום הטיפול וההחלמה המלאה, מטופליו מעידים כי כעת הם מרגישים טוב בהרבה, כיוון שקודם לכן סבלו מעייפות ותשישות. "אני רואה את זה כמעט בכל מטופל", אומר ד"ר מנחם, כיום יש טיפולים יעילים וכל כך טובים, שמסייעים מלבד צמצום המחלות הנלוות גם בהרגשה הכללית שתהיה טובה יותר".
שירות לציבור. בחסות AbbVie ישראל וגיליאד סיאנסז ללא מעורבות בתוכן.


פורסם לראשונה: 18:07, 16.05.22