לאחר חודשים ללא טיולים וסגר ממושך בבתים, מזג האוויר הסתווי הוא בדיוק הזמן לטיולים באוויר הפתוח. ארגון אשכולות בשיתוף קרן קימת לישראל יוצאים בפרויקט טיולים מודרכים שיתקיים בו זמנית ביום שישי הקרוב ב-13 מוקדים שונים מצפון לדרום ברחבי באר שבע והסביבה במתכונת קפסולות מיוחדת. הטיולים יתקיימו בשני סבבים: בשעה 08:30 ובשעה 10:30, ללא עלות כספית ובתאם להנחיות משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
אגם ירוחם. אטרקציה מרהיבה
אגם ירוחם. אטרקציה מרהיבה
אגם ירוחם. אטרקציה מרהיבה
(צילום: עדי ברקו)
בין המקומות בהם ניתן יהיה לסייר יהיו:
יער להב: סיור מודרך ב'שביל הזהב' שביער להב שאורכו כ-1.5 ק"מ. במהלך הסיור יבקרו המטיילים באתרים ארכיאולוגים ויצפו בנופים ייחודיים של פריחת חלמוניות. לאחר מכן, ישמעו את סיפורו של יער להב, היער הגדול שניטע בגבול הנגב, ויגיעו לנקודות נסתרות לאורכו.
מתאים למשפחות עם ילדים בשלל גילאים. משפחות עם עגלות ילדים.
בית אשל: סיור מודרך במצפה קק"ל שבבית אשל, הכולל הליכה רגלית של כקילומטר וסיור ברכבים פרטיים בין תחנות. הסיור יחל במצפה קק"ל בבית אשל, הצעיר מבין שלושת המצפים בנגב, ובו ייחשפו המבקרים לסיפורם המרתק של אנשי בית אשל. לאחר מכן ייצאו המבקרים לסיור ברחובותיה של באר שבע העתיקה וישמעו על ימיה של העיר בתקופה של טרום קום המדינה.
מתאים למשפחות ללא עגלות ילדים ויימשך כשעתיים.
קראו גם:
האגם במדבר: סיור באגם ירוחם במסלול שאורכו 1.5 ק"מ, וייצא מפארק אגם ירוחם. לאורך הסיור יישמעו המבקרים את סיפורו הייחודי של האגם שנבנה בשנותיה הראשונות של המדינה, המסורות העתיקות הנוגעות לבאר הסמוכה לו ולאחר מכן ייחשפו המטיילים לפינות נסתרות לאורכו של האגם שמעטים מכירים.
2 צפייה בגלריה
(בית אשל. צילום אורנית גינת וארכיון צילומים קקל)
מתאים למשפחות עם עגלות ילדים. המסלול מונגש ברובו לנכים (ניתן לדלג על הקטעים שאינם נגישים).
שר שלום ג'רבי, מנהל החטיבה לחינוך וקהילה בקק"ל אמר: "החטיבה לחינוך וקהילה של קק"ל שמחה וגאה להיות שותפה בפרויקט זה, בשיתוף עם ארגון "אשכולות", צוותי ההדרכה המקצועיים יעבירו פעילויות חווייתיות וטיולים למשפחות – אנו מזמינים את הציבור הרחב לבוא ולהתחבר לציונות, מורשת וערכים".
אדיר וישניה, מנכ"ל ארגון "אשכולות" הוסיף: "מגפת הקורונה הגדילה את הגעגועים שלנו לארץ היפה, לטבע והנופים, וגרמה לנו להעריך את הרגע המיוחד של היציאה מהבית לאוויר הפתוח. טיול ביערות ובפארקים של קק"ל המלווה בסיפורי ההיסטוריה ומורשת הוא זיכרון ילדות של רבים בישראל. יחד "נארוז את המשפחה", ניקח מקל ותרמיל, ויחד נצא לטייל עם מיטב מדריכי ידיעת הארץ והציונות של אשכולות בשבילים שעיצבו את זהותנו וסיפורנו המופלא בארץ ישראל".