זה היה קשה ולעיתים לא הכי אטרקטיבי לצפייה, אבל בשורה התחתונה הפועל באר שבע הצליחה לנצח במחזור הפתיחה ולדלג מעל משחק שכל תוצאה אחרת בו הייתה עלולה להביא שיא חדש של אנרגיות שליליות לאיצטדיון טרנר.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם זאהי אחמד
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם זאהי אחמד
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם זאהי אחמד
(צילום: יאיר שגיא)

לבאר שבע היה מזל גדול בדמות יריבה חלשה כמו קריית־שמונה, אבל כפי שהתבטא בסיום מאמן הקבוצה, רן קוז'וך, על מנת שהקבוצה תנסה להתקרב ליעדים שהציבה לעצמה, יש עוד הרבה מאוד עבודה.
אחד הדברים שהטרידו לא מעט אוהדים ואנשי מקצוע במשחק האחרון הייתה סוגיית הכושר הגופני. הדבר הראשון שקוז'וך עשה לאחר שחתם בקבוצה היה לצרף את ישראל זביטי איתו עבר במכבי נתניה כמאמן כושר. נכון לימים אלה, האוויר בריאות של שחקני הקבוצה אוזל כבר בדקה ה־70, וכך יהיה קשה מאוד להתמודד מול קבוצות חזקות יותר.
במחצית השנייה היה נראה בבירור שלשחקנים אין אנרגיות ורבים מהם בילו דקות ארוכות במצב סטטי באופן יחסי. מול קבוצה עם כושר טוב יותר, באר־שבע הייתה סופגת את השוויון.
אפילו קינגס קנגאווה, שאפשר לומר עליו בוודאות שמדובר ברכש מצוין כבר בשלב זה של העונה, מתקשה לסיים 90 דקות, וברגע שהוא נחלש כל הקבוצה הולכת אחורה.
מעבר לכושר הגופני, לקוז'וך יש לא מעט מוקשים לפרק לקראת השבועות הקרובים. אלה הבעיות העיקריות שיש לו כרגע עם שחקני הסגל הקיימים, מבלי להיכנס לסוגיית החיזוק.

צומת דיינר


המוקש הראשון שאיתו צריך להתמודד קוז'וך קשור לקולומביאני דיינר קיניונס. בשבוע שעבר פורסם ב"מיינט באר שבע והנגב" שלבקשת הצוות המקצועי, סוכנו של השחקן קיבל מסר לפיו עדיף אם יחפש לקיניונס קבוצה אחרת.

3 צפייה בגלריה
רן קוז'וך
רן קוז'וך
רן קוז'וך
(צילום: יאיר שגיא)

מספר ימים חלפו והמועדון הוציא הודעה שקיניונס לא יהיה בסגל למשחק מול קריית־שמונה בגלל שאיחר לאחד האימונים. קיניונס אפילו לא הגיע למשחק בנתניה ובאופן כללי נראה היה שהאיחור נותן סיבה נוספת לקוז'וך לנסות להיפטר מהקולומביאני שלא זוכה להערכה רבה מהצוות המקצועי.
אלא שיש מי שסבור גם אחרת. לדעת אנשי מקצוע רבים, קיניונס הוא אחד השחקנים הטובים בסגל של הקבוצה. "הוא טופ 3 בלי בעיה", אומר איש מקצוע שמכיר את הסגל היטב. "אל תשכחו שמדובר בשחקן בן 22. צריך גם לעבוד איתו על משמעת, אבל מבחינה מקצועית הפוטנציאל ענק. הוא שחקן שאוהדים מגיעים למגרשים כדי לראות אותו משחק. פעם היו אומרים על שחקן כזה: 'קונים בשבילו כרטיס'. מאז מאור מליקסון אני לא זוכר שחקן בבאר־שבע עם כישרון כמו של קיניונס".
לטענת גורמים במועדון, קיניונס חזר מהפגרה עם משקל עודף. עוד הם מוסיפים כי ההשקעה שלו באימונים רחוקה ממה שדורש קוז'וך. השאלה היא אם במצב הנוכחי, כשיש לך ביד שחקן שהיתרונות שלו בוודאי עולים על החסרונות, לא עדיף להפוך את הלימון ללימונדה?
זה גם לא סוד שיהיה קשה עד בלתי אפשרי למצוא זר ברמה של קיניונס, אז למה להראות לו את הדרך החוצה? רבים מהאוהדים של הקבוצה סבורים גם כן כי צריך לתת לשחקן צ'אנס אמיתי להראות את יכולתו. בכל מקרה, קוז'וך יצטרך לקבל החלטה בקרוב.

איפה פרץ?


אחד השחקנים הכי מאוכזבים בהפועל באר־שבע בימים אלה הוא הקשר אליאל פרץ, שלא שותף במשחק הפתיחה של הליגה. מי שעמד בליל שני אחרי המשחק באזור המיקס־זון באיצטדיון בנתניה וראה את פרץ יוצא מחדר ההלבשה לא יכול היה שלא לפספס את הבעת האכזבה על פניו של השחקן.
בעודו צועד לעבר המדרגות בדרך ליציאה, פרץ הסיט את ראשו ושלח מבט זועף לעבר המאמן רן קוז'וך שהתראיין באותם רגעים לתקשורת. זה היה נראה כאילו הוא רוצה לומר משהו, אבל מחזיק את עצמו.
הספסול של פרץ לא כל כך מובן. מדובר בשחקן שהמאמן רצה וביקש להחתים. לפרץ יש חוזה בהפועל באר־שבע שמגרד את רף ה־200 אלף דולר. לא מדובר בשחקן משלים לסגל, אבל בשלב זה הוא לא בא לידי ביטוי.
במשחק מול קריית־שמונה תומר יוספי לא היה יכול לשחק ומבחינה מקצועית מי שאמור ויכול לשחק על משבצות 8 ו־10 הוא פרץ, שלא עלה בהרכב. בשלבים הראשונים של המשחק רועי גורדנה נפצע והוחלף, וכך קנגאווה עבר לשחק בעמדה אחורית יותר. היה נראה טבעי ומתבקש שפרץ ישולב במשחק, אך המאמן העדיף להכניס את שי אליאס במהלך שגרם לדברי שחקנים בקבוצה לפרץ להרגיש תיסכול גדול.
"לא בריא להשאיר שחקן בסדר גודל של פרץ, שהגיע כחיזוק משמעותי, כשהוא ממורמר", אומר גורם במועדון. "אם לקוז'וך יש השגות על כך שהוא לא תורם מספיק במשחק הלחץ למה החתימו אותו? אם יש אפשרות לתקן את מה שלא עובד ולהתאים את פרץ לשיטה, צריך לעשות את זה בהקדם".
בזמן שפרץ נשאר על הספסל, מי שבכלל לא נכלל בסגל היה זר נוסף - ארתור שושנאצ'ב. האחרון חווה אולי את השבוע הקשה ביותר שלו מבחינה מקצועית מאז שחתם בהפועל באר־שבע. ההנחה היא שבמועדון מבקשים להשתחרר מהחוזה של החלוץ ובשלב זה הוא בכלל לא נכלל בתוכניות המקצועיות, אלא שבשלב זה מדובר בשחקן נוסף בסגל שמסתובב עם בטן מלאה ותחושות קשות.

3 צפייה בגלריה
ארתור שושנאצ'ב
ארתור שושנאצ'ב
ארתור שושנאצ'ב
(צילום: הרצל יוסף)

במהלך השבוע האחרון נעשו במועדון מספר ניסיונות לשדך את החלוץ לקבוצה אחרת. בניגוד לקיניונס, שיש לו מה למכור, בבאר־שבע יש די קונצנזוס על הדעה ששונאצ'ב הוא חלוץ בינוני ושיש להיפרד ממנו במיוחד לאחר ההחתמה של פול ארנולד גריטה, אבל נכון לכתיבת שורות אלה טרם נמצא הפתרון שיאפשר לצדדים להיפרד בצורה מכובדת.
מוקש מספר 4: במהלך השבועות האחרונים אנטוניו ספר בילה יותר על ספסל המחליפים מאשר על המגרש, כולל כמה משחקים בהם לא קיבל באופן תמוה אפילו דקה אחת.
"ספר היה אחד השחקנים הטובים שלנו בעונה שעברה", תוהה גורם במועדון, "אבל קוז'וך, קצת כמו במקרה של קיניונס, לא מיהר ללכת איתו במשחקים באירופה. באימוני סוף השבוע שעבר משהו השתנה וגרם לקוז'וך כן לתת לו את הקרדיט".
מבחינת המועדון, ספר סומן כשחקן שיכול להימכר אחרי העונה שעברה, אבל עד כה לא התקבלה עליו הצעה שתואמת את דרישות המערכת. נראה שבשלב זה קוז'וך, שאולי בתחילת העונה העדיף שלא לבנות על ספר בשל האפשרות שישוחרר מקרוב, מבין שהשחקן פה כדי להישאר וצריך לשנות את התוכניות לגביו.

להמשיך במומנטום


אז בינתיים בהפועל באר־שבע הולכים בין הטיפות. קיניונס נמצא עם רגל פה ורגל שם, שושנאצ'ב בדרך החוצה וספר בשלב זה חזר לתוכניות, אבל כל ניהול הסגל בהתייחס לשחקנים הזרים של הקבוצה נראה מסורבל ולא מקצועי בשלב כל כך מוקדם של העונה.
בנוגע לישראלים, המשא ומתן עם תומר יוספי לגבי הארכת ההסכם שלו נמשך על אש קטנה.
המועדון מנהל שיחות עם סוכנו של השחקן דודו דהאן, שבשלב זה הודיע כי אין לו כוונה לדון על הסכם חדש.
בסוף השבוע הקרוב ייסגר חלון ההעברות באירופה. ההנחה היא שאם לא תהיה התפתחות יוצאת דופן, דהאן יחזור לשולחן הדיונים כדי להשיג לשחקן שלו חוזה בתנאים משופרים יותר.
"אין תרחיש שבו הפועל באר־שבע תשב על הגדר בין החלון של הראשון בספטמבר ועד לחלון ינואר ותאפשר ליוספי לנהל בשנה הבאה משא ומתן בעמדה של שחקן חופשי", מבהירים במועדון.
יוספי עצמו מבין שצריכים לפתור את הפלונטר. בסיום המשחק בנתניה נשאל לגבי עתידו במועדון והשיב שהוא ירצה לשמוע מה המועדון מציע לו בעניין חוזה חדש.

קראו גם:

בגזרת הקהל, בתחילת השבוע פרסם המועדון את מחירי המנויים לרוכשים החדשים שמבקשים לרכוש מנוי במקום האוהדים שבחרו שלא לחדש אותו. על פי הנתונים של המועדון, 9,500 אוהדים מהעונה שעברה חידשו את המנוי, וההערכה היא שעד למשחק מול בני סכנין יימכרו לפחות עוד 1,000 מנויים, במה שיציב את המועדון עם כמות של 10,500 מנויים, 1,000 פחות מהעונה שעברה.
מחיר המנוי שמוצע לאוהדים במכירה האחרונה יקר ב־50 עד 100 שקל בהשוואה למנויים שרכשו האוהדים הוותיקים. במועדון הסבירו את העלייה במחיר בכך שלאוהדים שממשיכים להביע אמון בקבוצה מגיעה הטבה מסוימת.
באר־שבע תארח ביום שני הקרוב את בני סכנין ובמועדון רוצים מאוד להשלים פתיחה חלקה עם 6 נקודות משני משחקים. "זו תהיה אופרה אחרת", אמרו השבוע בקבוצה, "סכנין קבוצה חזקה בהרבה מקריית שמונה, אבל זה משחק בית שלנו ואנחנו הפייבוריטים הברורים. באיצטדיון יהיו אנרגיות מצוינות ואנחנו צריכים לעשות את העבודה".